ارتباط بین اعضای تیم در قرن 21 با Slack

Slack یک نرم‌افزار پیام‌رسان برای تیم‌هاست که همه‌ی راه‌های ارتباطی که اعضای تیم به آن نیاز دارند را در یک مکان در کنار هم قرار داده‌است . به عنوان مثال می‌توانید سرویس ها یا خدماتی مثل: ترلو، گوگل کلندر، دراپ باکس و … که به صورت روزمره استفاده می‌کنید را به Slack متصل کنید و نوتیفیکیشن‌ها را از طریق آن دریافت کنید. در حال حاضر پیام رسان های عمومی همچون تلگرام وجود دارند، اما این دست پیام رسان ها جوابگوی نیاز تیم های تخصصی کاری نیستند.

اسلک به حدی معروف شده است که سازمان ناسا از آن برای برخی از تیم های خود استفاده می کند.

slack

 

امکانات اسلک که آن را از سایر پیام‌رسان‌ها متمایز می‌کند و آن را به یک به ابزار فوق العاده برای تیم‌ها تبدیل می‌کند:

انواع مختلف پیام‌ها

کانال‌ها (Channels):

می‌توانید مکالمات بین اعضای تیمتان را در کانال‌های باز متفاوت دسته‎‌بندی کنید. یک کانال برای یک پروژه، یک موضوع، یک تیم یا هرچیز دیگری بسازید – همه‌ی اعضای تیم دیدی کلی نسبت به آن‌چه در این کانال‌ها اتفاق می‌افتد دارند.

کانال‌های خصوصی(Private Channels):

برای مکالمه‌های محرمانه یک چت خصوصی ایجاد کنید و کارمندان مورد نظر را به آن دعوت کنید. هیچ کس دیگری به جز افراد دعوت شده به کانال، نمی‌تواند مکالمات شما را ببیند یا در چت شما عضو شود.

پیام مستقیم(پیام خصوصی)( Direct Messages):

برای دسترسی به یک همکار به صورت مستقیم برای او پیام مستقیم بفرستید. این نوع پیام کاملا خصوصی و امن است.

 

بکشید و بیاندازید (Drag & Drop) و به اشتراک بگذارید

نه تنها پیام‌های شما، بلکه همه‌فایل‌های شما، عکس‌ها، PDFها و  … را می‌توانید به آسانی، با کشیدن و انداختن (Drag & Drop) درون Slack با هر یک از اعضای گروه که تمایل دارید به اشتراک بگذارید. می‌توانید برای هریک از این فایل‌ها کامنت بگذارید یا برای دسترسی آسان در آینده آن‌ها را ستاره‌دار کنید. به علاوه همه‌ی فایل‌ها به آسانی قابل جستجو کردن هستند.

اگر شما از هر سرویسی مثل گوگل درایو، دراپ باکس یا … استفاده می‌کنید، تنها کافی است که لینک را در Slack  کپی کنید تا به سرعت با سرویس ذخیره سازی ابری شما همگام و قابل جستجو شود.

 

همه ابزارها را در یک محل داشته باشید

همه‌ی ابزارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید را به Slack وارد کنید و از اینکه بخواهید مدام میان اپلیکیشن‌های مختلف جا به جا شوید جلوگیری کنید. همه اپلیکیشن‌ها را یکپارچه کنید تا همه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را مستقیما با Slack  دریافت کنید – از درخواست‌های Support، کدهای ورود و خطاهای ورود به سیستم تا رسیدهای خرید – همگی در یک آرشیو مرکزی قابل جستجو خواهند بود.

 

کل آرشیو را جستجو کنید

همه چیز در Slack (پیام‌ها، نوتیفیکیشن‌ها، فایل‌ها) همگی به صورت اتوماتیک فهرست‌بندی (index) و آرشیو می‌شوند، بنابرین هر زمان که بخواهید می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. Slack  همچنین محتوای درون فایل‌ها را نیز فهرست‌بندی (index) می‌کند، بنابراین شما می‌توانید درون فایل‌های PDF، Word، Google Docs و … را هم جستجو کنید. به صورت خلاصه می‌توان گفت که با یک باکس جستجو و تعدادی عملگر جستجوی قدرتمند، شما می‌توانید پیام مورد نظرتان را در انبار کاه پیدا کنید.

 

همه جا به اسلک دسترسی داشته باشید

با استفاده از اپلیکیشن‌های Slack پیام‌های شما در همه جا Sync (همگام) می‌شوند و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از Slack می‌توانید بر روی گوشی‌های Android، iOS و Windows Phone استفاده کنید و همچنین از اپلیکیشن‌های دسکتاپ Mac،  Windows و Linux آن بهره ببرید.

 

روزهای کاری خود را آرام کنید

ایمیل کمتر. کارایی بیشتر. کاربران در زمان استفاده از Slack تا 48.6% در دریافت ایمیل‌ها کاهش داشته‌اند، که به آن‌ها کمک می‌کند که از یک زندگی کاری ساده‌تر، شیرین‌تر و کاراتر لذت ببرند.

برای اطلاعات بیشتر و دانلود Slack

امتیاز دهید

ارسال شده در 04 خرداد 1395

7 دیدگاه برای “ارتباط بین اعضای تیم در قرن 21 با Slack”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *