5 راهکار عملی برای دریافت دستمزدی که لیاقتش را دارید

معمولا برای فریلنسرهای تازه کار، رقابت کاری زیادی وجود دارد. یعنی گاهی به اندازه‌ای که تمایل دارید کار برای شما وجود ندارد و این موضوع می‌تواند شما را وسوسه کند که برای بدست آوردن درآمد، با نرخی پایین تر از نرخ معمول کار کنید.

بدون در نظر گرفتن اینکه شما نویسنده، گرافیست یا برنامه نویس کامپیوتر هستید، این‌ها راه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کار را بدست آورید و به اندازه‌ای که استحقاقش را دارید دستمزد دریافت کنید.

 

دستمزد

 

با سوالاتی که می‌پرسید مهارت خود را نشان دهید

اگر شما پروژه‌ای را که تنها یکی دو خط توضیحات دارد قبول کنید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که پروژه‌ای که تحویل می‌دهید چیزی نباشد که خریدار واقعا سفارش داده است. مشکل اینجاست که اکثر خریداران دقیقا نمی‌دانند که چه چیزی نیاز دارند و به همین دلیل است که توضیحات آن‌ها به اندازه کافی واضح نیست. به عنوان یک آزادکار وظیفه شما این است که سوالاتی بپرسید که نه تنها به خریدار مهارت و تعهد شما به رضایتمندی او را نشان می‌دهد ، بلکه با روشن کردن جزئیات تعداد مشتریان ناراضی شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مطمئنا سوالات شما تا حد زیادی به سرویسی که به آن‌ها ارائه می‌دهید بستگی دارد.

 

در مورد نرخ کاری که انجام می‌دهید اطلاعات کافی داشته باشید

اگر شما اطلاعات کافی در مورد نرخ کاری که انجام می‌دهید نداشته باشید، به سختی خواهید فهمید که چه نرخی عادلانه است. معمولا فریلنسرها در پیشنهاد قیمت‌هایشان قیمتی را پیشنهاد می‌دهند که کار را بدست آوردند و خریدار از قیمت راضی باشد. در حالی که قیمت اصلی آن پروژه بسیار متفاوت با قیمت پیشنهادی مجری است.

شما همچنین باید مشخص کنید که نرختان را چگونه محاسبه می‌کنید؟ بر اساس ساعت، تعداد کلمه یا یک قیمت ثابت برای کل پروژه؟

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مشخص کردن نرخ ساعتی اصول قیمت دهی برای فریلنسرها را مطالعه کنید.

 

 از تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید

بهترین راه برای تبلیغ خودتان و مهارت‌هایتان، تبلیغ کردن آنها در سایت‌ها و فروم‌های مختلف نیست. بهترین تبلیغ مشتری راضی است. بهترین راه برای تبلیغ این است که تک تک مشتریانتان را تحت تاثیر قرار دهید، تا آن‌ها شما را به دوستان و همکارانشان پیشنهاد کنند.

پست توانایی‌هایتان در فروم‌ها و تبلیغ کردن مهارت‌هایتان در سایت‌های مختلف به این معنی است که شما باید همیشه با نرخ کم گذشته کار کنید. اما زمانی که به وسیله یک مشتری راضی به مشتری دیگر معرفی می‌شوید یا خریدار به دلیل رزومه موفق و نظرات خوبی که سایر خریداران در مورد کار شما نوشته‌اند پروژه را به شما می‌سپارد، به این معنی است که شما می‌توانید نرختان را اندکی افزایش دهید و به اندازه‌ای که واقعا استحقاق آن را دارید دریافت کنید.

 

مدتی را به صورت آزمایشی برای مشتری کار کنید

اگر می‌خواهید به یک مشتری نشان دهید که به چه اندازه ارزشمند هستید، ممکن است ارزش داشته باشد که برای مدت زمان کوتاهی به صورت مجانی برای او کار کنید. با توجه به تخصصتان ممکن است پیشنهاد کنید که یک مطلب، یک طراحی، بخشی از کد یا یک ساعت استفاده از سرویس تان را به صورت مجانی دریافت کند تا به مشتری نشان دهید که شما بهترین کسی هستید که خریدار می‌تواند انتخاب کند.

کار آزمایشی راه مناسبی برای جذب خریداری است که حق‌الزحمه مناسب و معقولی را پرداخت می‌کند و کار او به صورت مداوم است. مطمئنا کار مجانی که انجام می‌دهید ارزش آن را دارد که در مقابل آن یک مشتری عالی و طولانی مدت بدست آورید.

 

کاری را پیشنهاد کنید که دیگران انجام نمی‌دهند

شما می‌توانید کارهایی برای مشتری انجام دهید که هیچ کس دیگری انجام نمی‌دهد. این کارها می‌تواند شامل ارتباط خوب، توانایی پرسیدن سوالات درست، انعطاف پذیر بودن، بازبینی مجدد و مشاوره دادن در سایر بخش‌های پروژه و کمک کردن به آن‌ها برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن. اگر بتوانید برای مشتری تجربه‌ای دلخواهش را ایجاد کنید ، نه تنها شانس گرفتن پروژههای بیشتر از آن مشتری را تقویت می‌کنید، بلکه قدرت چانه‌زنی خود را بر سر قیمت افزایش می‌دهید.

با رعایت 5 نکته‌ای که در بالا گفته شد، مشتری‌هایی خواهید داشت که بسیار مایلند کارهایشان را به شما بسپارند و با شما همکاری طولانی مدت داشته باشند. حتی گاهی به علت تعداد زیاد درخواست‌ها مجبور خواهید شد بعضی از آنها را رد کنید.

 

4.7/5 - (14 امتیاز)

ارسال شده در 05 بهمن 1394

14 دیدگاه برای “5 راهکار عملی برای دریافت دستمزدی که لیاقتش را دارید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *