چند ترفند واقعاً مفید در شبکه اجتماعی لینکدین

لینکدین کاربردهای زیادی دارد، از ساخت یک رزومه حرفه ای برای افراد جویای کار و فرصت های شغلی بهتر گرفته تا پروفایلی برای شرکت‌ها به منظور افزایش آگاهی از برند و یافتن نیروهای جدید و متخصص. در این مطلب نکاتی مهم و کلیدی در مورد شبکه اجتماعی لینکدین که به شما کمک میکند به صورت حرفه ای تر و بهتر از امکانات این سایت استفاده کنید را بیان میکنیم.

خلاص شدن از شَر پست های تفریحی و الکی

بعضی از افراد بدون توجه به هدف و ماهیت لینکدین اقدام به انتشار پست های تفریحی و … می‌کنند. برای خلاص شدن از شر چنین پست هایی بر روی علامت … بالای پست کلیک کنید در منوی باز شده «Hide this post»  را انتخاب کنید. در صورتی که تمایل دارید که در آینده هیچ پستی از این شخص خاص دریافت نکنید از میان گزینه‌ها «Unfollow نام کاربر» را انتخاب کنید.

 

دیدن تعداد دنبال کنندگان و کانکشن های یک فرد خاص

امکان دیدن کانکشن‌های یک فرد خاص تنها برای کانکشن‌ها و خود آن شخص ممکن خواهد بود و سایر افراد تنها امکان مشاهده تعداد کانکشن‌ها را دارند.

برای مشاهد کانکشن های یک فرد خاص کافی است که وارد صفحه کاربری شخص مورد نظر شوید، و در قسمت Highlights بر روی تعداد کانکشن‌‎های مشترک کلیک کنید. صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که در آن کانکشن‌ها و کانکشن‌های مشترک میان شما و آن فرد به تفکیک قابل مشاهده خواهند بود.

 

 

در لینکدین علاوه بر امکان کانکت شدن با افراد مختلف امکان Follow کردن افراد نیز وجود دارد. زمانی که شخصی را در لینکدین Follow می‌کنید مقاله های ارسالی آن شخص برای شما ارسال خواهد شد.
همچنین تعداد فالورهای هر شخص از قسمت Articles & Activity قابل مشاهده است، که البته این عدد نشان دهنده مجموع تعداد فالوئرها و کانکشن ها است.

 

 

پیدا کردن متخصص ایرانی بر اساس یک تخصص مشخص

در سایت لینکدین در بالای همه صفحه‌ها یک باکس سرچ وجود دارد که امکان سرچ افراد را برای شما فراهم می‌کند.
زمانی که برروی باکس سرچ کلیک می کنید نتایج سرچ گذشته نمایش داده می‌شوند، در انتهای لیست عبارت ” Search for people with filter” را انتخاب کنید. با این کار وارد صفحه سرچ پیشرفته می‌شوید، از طریق این صفحه می‌توانید کاربران لینکدین را براساس فیلترهای مختلفی سرچ کنید. به عنوان مثال برای پیدا کردن یک متخصص ایرانی که زمینه PHP فعالیت می‌کند در سمت راست صفحه در بخش Keywords کلمه PHP  و در قسمت Location کشور Iran را انتخاب کنید. پس از ورود این اطلاعات نتایج سرچ براساس این دو فیلتر نمایش داده خواهند شد.

 

جستجو در لینکدین

 

کارفرماها می‌توانند با بهره‌گیری از ابزار سرچ پیشرفته متخصصان مورد نظر خود را در لینکدین پیدا کنند و اقدامات لازم برای شروع همکاری را فراهم کنند.

سرک کشیدن به پروفایل دیگران به صورت مخفی

یکی از ویژگی‌های لینکدین آگاه سازی صاحب پروفایل از کاربرانی که وارد پروفایل او شده اند است. یعنی زمانی که یک شخص وارد پروفایل شما می‌شود و اطلاعات شما را مشاهده می‌کند یک نوتیفیکشن برای شما ارسال می‌شود که چه کسی در چه تاریخی به پروفایل شما مراجعه کرده است.
برای غیر فعال کردن این ویژگی و فراهم کردن امکان بررسی پروفایل کاربران بدون اطلاع آن‌ها به صفحه «دیدن پروفایل افراد در لینکدین به صورت ناشناس» وارد شوید. در این صفحه 3 گزینه وجود دارد، مورد اول همان حالت پیشفرض است که اطلاعات شما به صورت کامل نشان داده می‌شود. در حالت دوم تنها محل کار شما قابل دیدن خواهد بود و سمت و نام شما مخفی خواهد شد. در حالت سوم به صورت کامل مخفی خواهید بود.
به این نکته توجه داشته باشید با فعال کردن حالت دوم و سوم ویژگی Profile stats – محلی که اطلاعاتی از قبیل اینکه چه افرادی به پروفایل شما مراجعه کرده‌اند وجود دارد – غیر فعال می شود و کلیه اطلاعات مربوط به این بخش پاک می‌شود.

 

 

خروجی گرفتن از اطلاعات کانکشن ها به یک فایل اکسل

یکی از امکاناتی که سایت لینکدین در اختیار کاربران قرار می‌دهد امکان خروجی گرفتن از کانکشن‌ها است. به بخش دریافت خروجی از پروفایل لینکدین رفته و نوع فایل خروجی را انتخاب کنید. با کلیک کردن بر روی دکمه Export فایل بر روی کامپیوتر شما ذخیره خواهد شد.

 

 

تبدیل صفحه پروفایل به یک فایل PDF

یک امکان جالب سایت لینکدین امکان خروجی گرفتن از پروفایل به صورت یک فایل pdf  است.

برای این کار وارد صفحه پروفایل خود شوید و بر روی دکمه … کلیک کنید. با این کار یک لیست باز می‌شود، از میان گزینه‌های لیست “Save to PDF” را انتخاب کنید و فایل ایجاد شده را بر روی کامپیوتر ذخیره کنید. کلیه اطلاعات موجود در پروفایل شما به صورت یک فایل PDF خروجی گرفته می شود که می توان از این فایل به عنوان رزومه استفاده کرد و در صورت نیاز آن را ارائه داد.

 

لینکدین

 

اگر فریلنسر هستید این مطلب رو از دست ندید: راهنمای استفاده از لینکدین برای فریلنسرها

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال شده در 19 اردیبهشت 1396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *