آموزش کد نویسی برای همه، در هر رده سنی

در دنیای امروز که برای انجام هر کاری باید از کامپیوتر استفاده کرد، آشنایی با علوم و مفاهیم مرتبط با کامپیوتر و کد نویسی ضروری است. اما متاسفانه این علوم کمتر از حد انتظار در مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان یک دانش عمومی آموزش داده می‌شوند.

Code.org یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال 2013 با هدف گسترش دسترسی به علوم کامپیوتر، و افزایش مشارکت زنان و کسانی امکان یادگیری کامپیوتر برای آن‌ها کم‌تر وجود دارد شروع به کار کرد.

رویای ما این است که هر دانش آموز در هر مدرسه فرصت یادگیری علوم کامپیوتر را داشته باشد. ما عقیده داریم علوم کامپیوتر باید در کنار سایر دوره های آموزشی مثل شیمی و ریاضی بخشی از برنامه تحصیلی باشد.
code
تنوع موجود در بین 10 میلیون دانش‌آموزی که از این سایت استفاده می‌کنند.

 

 

اطلاعات بیشتر، تاریخچه و فلسفه

در سال 2013، code.org توسط دو برادر دوقلو هادی و علی پرتوی به همراه یک ویدیو که در آن در مورد ترویج علم کدنویسی صحبت می‌شد راه اندازی شد. این این ویدیو برای یک روز پربازدیدترین ویدیوی یوتیوب شد و 15000 مدرسه برای حمایت از این پروژه با آن‌ها تماس گرفتند.

این تیم برای حمایت از هدفشان، بر روی سراسر طیف آموزشی کار می‌کنند: دوره‌های آموزشی خود را طراحی می‌کنند، برای ساخت دوره‌های ‌آموزشی با دیگران همکاری می‌کنند، معلمان را آموزش می‌دهند، با بخش‌های مختلف مدارس بزرگ همکاری می‌کنند، به تغییر سیاست‌های دولت کمک می‌کنند، برای گسترش اهدافشان صورت بین‌المللی شریک می‌پذیرند و برای از بین بردن کلیشه‌ها تبلیغات می‌کنند.

آموزش‌های Code.org در دسته‌بندیهای مختلف برای هر فرد با هر سن و سطح تحصیلات وجود دارد.  در واقع با استفاده از آموزش‌های سایت با بازی و طراحی‌های زیبا و ساده مبانی و مفاهیم کد نویسی را یاد می‌گیرید و با منطق پشت بازی‌ها و برنامه‌های کامپیوتری آشنا می‌شوید. تا امروز 9,645,… در code.org حساب کاربری ساخته‌اند و 220,281,933 ساعت آموزش دیده‌اند.

شرکا و حامیان این وبسایت کمپانی‌های بزرگی مثل گوگل، مایکروسافت، اپل، فیسبوک، آمازون و … هستند. در ضمن مدیر عامل و بنیان‌گذار این وبسایت هادی پرتویی یک ایرانی است.

در صورتی تمایل دارین در مورد بازار کار زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی در ایران و جهان بدونین این مطلب رو ار دست ندین.

 

امتیاز دهید

ارسال شده در 14 فروردین 1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *