کمک به تجهیز مدرسه روستای عاشقلو

با اطمینان می توان گفت که همه کاربران وب سایت پارس کدرز، با کامپیوتر، اینترنت و شاید تا حدودی علوم تخصصی تر مرتبط آشنایی داشته باشند. پارس کدرز نیز به عنوان یک بستر، شرایط لازم برای کسب درآمد از طریق کامپیوتر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

اما برای چند لحظه فکر کنید که شما، تا امروز با کامپیوتر آشنایی نداشتید: ما افتخار داشتن عضوی مانند شما را نداشتیم. شما نمی توانستید از طریق کامپیوتر و اینترنت کسب درآمد کنید و یا حتی کارهای خود را به دیگران واگذار کنید (برون سپاری). همه این ها به کنار، شما حتی نمی توانستید ساده ترین کارهایی که امروزه با کمک کامپیوترها انجام می شوند را انجام دهید. نیازی به توضیح بیشتر نیست، فکر زندگی بدون کامپیوتر و آشنایی با آن برای همه ما نه تنها سخت، بلکه تقریباً محال هست.

اما در کشور ما کسانی هستند که واقعاً شرایط گفته شده را تجربه می کنند. کسانی که نه هیچ وقت به کامپیوتر دسترسی داشتند و نه هیچ اطلاعاتی از نحوه کاربری کامپیوتر دارند. بدیهی است که این موضوع می تواند مشکلات عدیده ای را برای ایشان ایجاد کند، خصوصاً اگر در مرحله ورود به دانشگاه، جامعه و بازار کار باشند.

callout

خیریه نیک گامان جمشید از حدود 3 سال پیش شروع به ساختن دبیرستان دخترانه ای در روستای زلزله زده عاشقلو در استان آذربایجان غربی نموده است. خوشبختانه، دانش آموزان این دبیرستان از اول مهر امسال به سر کلاس های درس رفتند. اما مشکل بزرگی که وجود دارد، عدم آشنایی این دانش آموزان با ساده ترین مفاهیم کامپیوتری است بطوریکه حتی نمی توانند دروس کامپیوتر خود را بگذارند.

با توجه به آینده ای که این دختران دبیرستانی در پیش رو دارند، آموزش کامپیوتر یکی از کارهایی است که می توان برای بهبود شرایط زندگی و آینده آنان انجام داد. دختران این روستا، تا پیش از این بر این باور بودند که ازدواج نقطه نهایی اهداف آنان خواهد بود. اما خیریه نیک گامان جمشید توانست با احداث این دبیرستان دخترانه، این باور را تا حدودی تغییر داده و دختران این روستا را به ورود به دانشگاه امیدوار و علاقه مند سازد.

هم اکنون نیز این خیریه با کمک وب سایت دونیت (اولین پلتفرم دونیشن در ایران) با راه اندازی یک کمپین، در تلاش برای تامین هزینه های تجهیز کارگاه کامپیوتر این دبیرستان است که تا کنون مبلغی در حدود 4 میلیون تومان برای این هدف جمع آوری شده است.

پرسنل پارس کدرز هم از این حرکت خوب حمایت می کنند، و از شما هم دعوت می کنند تا در صورت صلاحدید، با کلیک بر روی لینک زیر و پرداخت هر مبلغ دلخواه، از این کمپین حمایت کنید:

http://asheghlou.2nate.com

همچنین شما می توانید با هدف حمایت از این کمپین، مانند پارس کدرز، این کمپین را در وبلاگ، وب سایت و یا شبکه های اجتماعی خود به انتشار بگذارید.

امتیاز دهید

ارسال شده در 28 دی 1393

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *