آیا کارمزد سایت منصفانه است؟

حتما همه دوستان می دانند که هزینه ارائه خدمات در سایت پارس کدرز 15% از مبلغ پروژه می باشد که از مجری دریافت می شود. چند روز پیش SMSی (پیامکی) به دستم رسید که یکی از دوستان پیشنهاد داده بود برای رونق بیشتر کار در سایت کارمز را کاهش دهم، در اینجا می خواستم مواردی و دلایلی را برای گرفتن این کارمزد ذکر کنم.

  1. تضمین کننده تداوم هر کار اقتصادی درآمد زایی و سود آور بودن آن کار است. مجریان زمانی با دلگرمی به فعالیت در سایت می پردازند که اطمینان داشته باشند محیطی که وقت و تخصص خود را در آن صرف می کنند ماندگار و رزومه کاری آنها محفوظ خواهد بود. شاید وب سایت های زیادی را دیده باشید که پس از مدتی ارائه خدمات به آرشیو وب می پیوندند.
  2. آیا تاکنون سعی در گرفتن کار در بازار کرده اید؟ هنگامی که وارد بازار کار می شوید چند انتخاب بیشتر ندارید (البته به غیر از استخدام شدن که آن هم حکایتی دارد)، یا کسب و کاری برای خود به راه می اندازید که نیاز به سرمایه گذاری اولیه، همچنین تحمل هزینه های جاری دارد. یا اینکه به صورت پیمان کار دسته دو یا گاهی دسته چندم فعالیت می کنید، در این صورت نیز نتیجه مشخص است واسطه ها چند برابر شما از پروژه سود می برند شاید راه های دیگر هم بهتر از این موارد نباشدن. بنابراین در مقام مقایسه فکر می کنم 15% کارمزد سایت کاملا منصفانه است.
  3. آیا صحیح است که در ابتدای کار کارمزدی وجود نداشته باشد و پس از رونق کار کارمزد دریافت شود؟ شاید این کار از نظر تبلیغاتی صحیح باشد اما به نظر من دور از صداقت است.

شاید بپرسید که چرا کارمزد از مجری گرفته می شود، سوالی کاملا بجاست. وقتی مجری مسئول پرداخت کارمزد باشد قیمت برای خریدار شفاف باقی می ماند و نیازی نیست که وی محاسبه کند قیمت تمام شده برایش چقدر است.

نظر شما در مورد 15% کارمزد سایت چیست؟

امتیاز دهید

ارسال شده در 18 اردیبهشت 1387

21 دیدگاه برای “آیا کارمزد سایت منصفانه است؟”

  • کارمزد سات منصفانه است اما منصفانه گرفته نمی شود به نظر من شما باید اونو از هر دو طرف می گرفتید . برای اینکه دیگه طرف به قول شما حساب کتاب نکنه شما این حساب کتاب ساده رو براش انجام می دادید.
    در ضمن من تا به حال خیلی اینجا به عنوان مجری پیشنهاد قیمت دادم اما کسی تا به حال قبئل نکرده ؟1
    دلیلش هم فکر می کنم قیمت غیر کارشناسانه بعضی از افراد هستش
    من قیمت واقعی رو می دم همیشه نه زیاد تر از اون و نه کمتر میگم که بعد مجبور باشم از کارم بزنم
    به هر حال سایت خوبی هست و من به شما تبریک می گویم
    موفق باشید

  • سلام، شما سایت خوبی دارید، اما فکر کنم این مقدار زیاده، چون سایت های دیگه هم که همکار شما هستند، پورسانت کمتری در حد 5% میگیرن

  • سلام
    سایت هایی که این درصد (5%) را برای ارائه خدمات می گیرند برای جزب خریدار نیز فعالیت چندانی نمی کنند.
    در ضمن چگونه می توان 5% پورسانت گرفت در صورتی که فقط کارمزد (که به زودی راه اندازی خواهد شد) پرداخت آنلاین 3% است؟
    در ضمن پارس کدرز 5% از مبلغ هر پروژه را به آشناکننده پرداخت (http://www.parscoders.com/help/affiliatefaq.php) می کند.

  • اگر امکانی فراهم شود که مجریان حداکثر بتوانند دو پروژه را در آن واحد متقبل شده و به انجام برسانند بنظرم بهتره ، چون هم پروژه های در دست اقدام را بخوبی انجام خواهند داد که باعث رضایت مشتری می شود و هم عده دیگری از مجریان می توانند مشغول به ارائه خدمات شوند.
    من بعضاً دیده ام که بعضی ها سه تا پروژه در دست اقدام دارند و با اینحال هنوز هم ممکن است پیشنهاد پروژه بدهند.

    ممنون از فکر خوبتون در راه اندازی این سایت.

  • به نظر من این مبلغ خیلی بالاست و مطمئن باشید بیشتر مجریان سعی می کنند تا به نحوی از این مقدار فرار کنند که این احتمال کم نیست. همچنین افرادی که مبلغ پروژه آنها حدود 4000 تومان است باید نیمی از آن را به سایت داده و در نهایت 2000 تومان دریافت کنند هرچند مجریانی که بابت ارائه کار خود 2000 تومان دربافت می کنند ….
    لطفا برای سود دهی واقعی سایت این درصد را پایین تر بیاورید

  • من هم فكر ميكنم زياد هست . شايد طمع عاملي باشه كه مي گم زياده ولي از يه پروژه 150 توماني 120 تومان گيرم بياد فشار آوره .

    موفق باشيد .

  • >آیا صحیح است که در ابتدای کار کارمزدی وجود نداشته باشد و پس از رونق کار کارمزد دریافت شود؟ شاید این کار از نظر تبلیغاتی صحیح باشد اما به نظر من دور از صداقت است.

    به نظر من اصلاً اینطوری نیست و این یک سیاست کاملاً صحیح و منطقی است. من اسمش رو میزارم تشویق کاربران.

    در نظر داشته باشید نباید روز اول انتظار برگشت 100% پول و سود دهی زیادی را داشته باشید. چه اشکالی دارد روز اول برای رونق و البته تشویق بازدیدکنندگان سودکمتری کسب بشه و یا حتی ضرر هم داده بشه! این میزان ضرر میتونه ناچیز باشه و البته من به دید ضرر بهش نگاه نمیکنم بلکه به دید سرمایه اولیه یک کار بهش نگاه میکنم… در آینده که سایت رونق گرفت، مطمئناً ارزش آن را خواهد داشت که درصد پورسانت را بالاببرید.

    مثالی میزنم.
    من اگر روزی تصمیم داشته باشم مثلاً فروش آنلاین برای فروشگاهم راه اندازی کنم. حدود 2% را برای کارمزد بانکی باید کنار بگزارم. اما این میزان را به قیمت کالاها اضافه نمیکنم و بر دوش مشتری نمی اندازم! بلکه این رو یک پوئن تبلیغاتی در نظر میگیرم و تاکید میکنم که با ثابت بودن قیمت ها، این امکان رایگان راه اندازی شده. اما چطور این 2% رو جبران کنم. خب… یه برآورد کلی میکنم از مثلا فروش کل هر ماه و 2% از کل فروش رو به کارمزد تخصیص میدم و در واقع 2% کمتر سود عاید من میشه اما مطمئناً این سرویس باعث تشویق بیشتر و راحتی بیشتر مشتری در خریدها میشه و مطمئناً فروش بیشتر خواهد شد، پس نهایتاً به صورت غیر مستقیم و از منبع دیگر آن 2% جبران میشه. حتی اگر لازم بشه، میزان 2% های ماه های اول رو از جیب خودم پرداخت میکنم، نه به عنوان ضرر، بلکه به عنوان یک سرمایه گزاری به امید اینکه در آینده نزدیک به سوددهی بیشتر برسه.

    این تئوری من بود که البته احتمالاً اینبارهم مثل دیگر نظرات با موضع گیری از سمت شما و دلایل ریز و درشت مواجه خواهد شد!!!!

    موفق باشید

  • با توجه به این که حق دفاع رو از من گرفتید من فقط یک سوال مطرح می کنم،
    آقا نبی شما در فروشگاهی که در حال حاضر دارید چند درصد را بابت سود در نظر گرفتید؟
    آیا این دو درصد را از جیب می دهید یا از سو شما کم می شود؟
    من هم هزینه اضافی بابت پرداخت آنلاین نگرفتم!

    یک سوال دیگه
    اگر کارمزد این سایت زیاد است پس چرا شما دوستان برای انجام کار به سایت هایی که کارمزد کمتری می گیرند مراجعه نمی کنید؟ آیا به این دلیل نیست که در آن سایت ها کاری برای انجام وجود ندارد؟! و این سایت به خاطر تبلیغاتی که در وسع خودش توانسته تاکنون بیش از 350 کار را جزب کند که نزدیک به 70 تای آنها انجام شده و در حال انجام است.
    آیا به نظر شما سایت پارس کدرز از این 15% به سود سرشاری رسیده است؟
    با یک جمع و تفریق ساده خواهید دید که این گونه نیست و با وجود این کارمزد، کمتر از 20% از هزینه های «نقدی» نیز جبران نشده است.

  • به نظر من نحوه محاسبه کارمزدتان اشتباه است. واقع بین باشیم شما فقط در نقش واسط بین پیمانکار و کارفرما هستید و حتی در رابطه با ریسک های انجام پروژه مسئولیتی را متوجه خود نمی دانید. پس چرا باید با بالا رفتن قیمت کار پورسانت شما ثابت بماند؟ به نظر من این تفکر اشتباه است. در بازار نیز عرف نیست. در فروشگاه مبل در بازار جمهوری تهران پورسانت فروشنده 0.5 درصد است. با حجمی که او کار می کند در ماه 300 تا 800 هزار تومان حقوقش می شود. اما با تغییر در کیفیت جنسی که می فروشد، رقم دریافتی اش تغییر می کند. من نمی گویم درصدی که می گیرید زیاد است (که البته هست). مشکل اصلی من این است که عوامل تعیین کننده در قیمت انجام کار که شامل حجم و پیچیدگی هست هیچ تأثیری در فرآیند کاری که شما برای انجام توافق بر سر پروژه انجام می دهید ندارد و شما دارید پرداخت آن را به پیمانکار و کارفرما تحمیل می کنید. من خودم شرکت نرم افزاری دارم و خیلی از کامپوننت های لازم برای کارم را می توانم در فضایی شبیه پارس کدرز بگذارم ولی به دلیل این اجحافی که در حق کارفرما ـ که متضرر اصلی است ـ می شود تاحالا اینکار را نکرده ام. موقع قیمت دادن هم مقل فرمول محاسبه مالیات برای دارایی، پورسانت زوری شما رو هم در نظر می گیرم. به همین دلیل قیمت معمولاً ترش می شود. من هم که به گرسنگی نیفتاده ام از نگرفتن کار از پارس کدرز؟ پس رتبه ام می رود پایین تر. اما آیا واقعاً اینجور است؟ یقین بدانید که امثال من در بین پیمانکارای شما کم نیستن. هر کجا که بحثی می شود و همکارا راجع به نحوه کار شما می پرسند همین اشکالاتی که به شما گفتم؛ به ایشان هم می گم. جان کلام اینکه کار شما می تونه خیلی بهتر از این حرفا بشه به شرطی اینکه از این فضای کار به قیمت دانشجویی در بیاد تا هم پیمانکارای معتبر بیان اینجا دنبال کار و هم کارفرماهای معتبر. و این علاوه بر برنامه های تبلیغی و امثال آن به درک درستی از فرآیند توسعه نرم افزار توسط تیم مدیریت شما نیاز دارد. پورسانت انجام یک کار 10000 تومانی با پورسانت یک کار 1000000 فرق داره، اما وقتی که شما برای جوش دادن معامله سرویس های مختلف تری را ارائه کرده باشید. وقتی شما یک مکانیسم را بخواهید به هر تیپ کاری apply کنید اشتباه است. تازه جدی تر بگم یه جور مال حرام خوردن است. عرف نیست. شرعی هم نیست برادر. شرعی هم نیست.

  • امید جان از همه لطفی که به این سایت دارید و با دیدی باز همه موارد را در نظر می گیرید ممنونم!
    اما نمی دانم چرا اینجا همه حق دارند جز من؟
    قضاوت در مورد صحبت های شما را بر عهده خوانندگان می گذارم.

  • آخه شما کاری نمیکنید که بخواهید 15 درصد از کل مبلغ و حداقل 1500 تومان بگیرید . تنها به کاربران امکان گفتگو میدهید تازه همه چیز رو هم که نظارت دارید . هر چه قدر قیمت پروژه بالاتر بره حتما پول مفت بیشتری هم گیرتون میاد.

  • دوستان ببینید الان سایت هایی مثل پرشین تولز انجمن اکسل ایران برناه جو و …. دارن کار شمارو میکنن شما هم اگر درصدتونو بیارید پایین بین 5 تا 8 درصد اونم تا سقف معین مطمئن باشید درامدتون بیشتر میشه
    چون الان طرف اومده قیمت زده 300 تومن منم که مجریم قیمت میدم 350 تومن چون بعد از کسر کارمزد عملا 280 تومنم دستمو نمیگیره
    ببینید یه زمانی زرین پال امد همه رفتند عضو شدند کارشم خوب بود اما بعدش پارس پال اومد با درصد کمترکارمزد امروز ببینید چند نفر عضو زرین پال هستند چند نفر پارس پال ؟ ببینید توسعه دهندگان مدام افزونه های پارس پال را انتشار می دهند چرا ؟
    مطمدن باشید الان سود دهی پارس پال بیشتر از زرین پال هم هست
    از سال 87 ببینید همه نوشتند براتون درصدتون زیاد بنظرم یه شش ماه درصد رو کم کنید اگر سودتون بیشتر نشد دوباره درصد ببرید بالا
    واقعا از این همه پروژه سپرده شده چقدرش به ثمر میرسه من سال 86 هم اینو ایمیلی گفتم سال 90 هم گفتم الانم میگم
    بازم خود دانید

    • یه نکته ایم که یادم رفت بگم الان شما برای پروژه ای که 50 هزار تومنه و یا 2 میلیون تومن کار یکسانی انجام می دهید پس چرا باید در یکی مثلا 15 و در یکی 300 هزار تومان کارمزد دریافت کنید ؟
      سقف کارمزدتان اگر مثلا حداقل 10 و حداکثر 50 هزار تومان باشد خیلی منصفانه تر خواهد بود
      شما در هر دوحالت فقط یک کار انجام دادید و ان هم واسطه شدن بین دو نفر هست واقعا اینکه الان من پیشنهاد دادم 2 میلیون تومان و 300 کارمزد سایت می شود خیلی زور داره

  • بخاطر کارمزد سایت مبلغ 7 میلیون رو باید 8.200 پیشهاد داد تازه بازم دریافتی از مبلغ مورد نظر من کمتر شده این منصفانه نیست در همچین حالتی بهتر هست سایت کلا یه مبلغ مشخصی برداره حالا باز مدیران جواب میدن کاربر طرلایی بشو درصد کمتری بده مسئله درصد نیست مسئله اینه پرداخت به سایت چون در همه حالات کارش یکیه باید سقف مشخصی داشته باشه نهایت سقفش مثلا 100 هزار تومان که بازم زیاد بنظرم
    http://upload7.ir?p=preview&s=1&q=fw8nmUouutBJPdyGqzTmXKJfmAke5qMbMJpYwDjQ&s=1

  • اگه کارمزد رو بین خریدار و مجری نصف می کردین خیلی بهتر بود … برای شما که فرقی نداره
    مثلا یه مجری مثل من پیش خودش میگه قبول، من به واسطه ی این سایت خوب، این کار خوب گیرم اومده
    اما خریدار نمی دونه که از 450، 405 ماله منه و به خودش حق می ده تا بهم بگه ناعادلانه داری پیشنهاد میدی
    همونطور که شما برای ما واسطه ای، برای خریدار هم واسطه ای … به نظر من اگر نصف کارمزد رو خریدار میداد عادلانه تر بود

    • البته دور از ادبه که از شما تشکر نشه .. همین که کار بنده های خدا رو راه میندازید جای تشکر و خسته نباشید داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *