ابزارهای لازم برای هر فریلنسر

شرایط زندگی هر شخصی با توجه به شرایط کاری او متفاوت است. به عنوان مثال کارمندانی که در ازای مبلغ ثابتی در ماه، ساعت‌‌های مشخصی را بر روی تسک‌های مشخص و از پیش تعیین شده کار می‌کنند معمولا زندگی روتین و یکنواختی دارند، معمولا هزینه‌های ماهیانه آن‌ها یک مقدار مشخص است و مبلغی که ماهیانه به حساب پس انداز واریز می‌شود هم یک مقدار ثابت و مشخص است. این شرایط از نظر محاسبه درآمد ماهیانه، مدیریت و زمانبندی پروژه و … برای فریلنسرها متفاوت است.

در بعضی مواقع ممکن است تعداد پروژه‌ها و متقابلا میزان درآمد بسیار زیاد باشد و گاهی به ندرت پروژه‌ای برای انجام وجود داشته باشد. بنابرین شرایط محاسبه درآمد و پس‌انداز، زمانبندی کارهای روتین روزانه و تطبیق آن با کارها و پروژه‌ها برای فریلنسرها پروسه‌ای زمانبر بوده و نیاز به دقت زیاد دارد.

در این مطلب نرم افزارهای مدیریت پروژه را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها راحتتر می‌توانید جنبه های مختلف زندگی و کار را برنامه ریزی کرده و تحت نظر داشته باشید.

فریلنسر

حسابداری شخصی

همانطور که گفته شد درآمد ماهانه فریلنسرها ثابت نیست و از مجموع درآمد حاصل از انجام چند پروژه محاسبه می شود. بنابرین این مبلغ ممکن است در ماه های مختلف بسیار متغییر باشد. برای محاسبه این درآمد می‌توانید از سیستم های حسابداری شخصی استفاده کنید. این سیستم های حسابداری اپلیکشن هایی برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون دارند که دسترسی لازم به مخارج و درآمدها را در هرزمانی ممکن می‌کند. از نمونه آن ها می‌توان جیب ،کیف پول محک  و حسابداری پارمیس همراه را نام برد. اپلیکشن رایگان حسابداری شخصی هلو هم گزینه خوبی برای محاسبه درآمد و هزینه ها در گوشی های اندرویدی است.

درصورتی که تمایل به استفاده از این اپلیکیشن‌ها ندارید ساخت یک جدول و محاسبه درآمد و مخارج در نرم افزار اکسل (Microsoft Excel) و Google Sheets راه حل خوبی است.

صدور فاکتور

فاکتور به عنوان یک سند است و در صورت بروز مشکل و اختلاف می توان به آن استناد کرد. سرویس آنلاین حسابیت و سایت فاکتورکن کار صدور فاکتور را بسیار آسان می‌کنند. با استفاده از این سرویس ها میتوانید فاکتور را ایجاد و برای کارفرما ایمیل کنید و کارفرما با استفاده از این فاکتور میتواند مستقیما به صورت آنلاین نسبت به پرداخت وجه اقدام کند. این کار علاوه بر اینکه پروسه دریافت حق الزحمه را برای شما و کارفرما آسان‌تر می‌کند، چهره ای حرفه ای از شما در ذهن کارفرما ایجاد می‌کند.

همچنین فریلنسرها میتوانند میزان درآمد ماهانه و سالانه خود را با بدست آوردن مجموع فاکتورهای ارسال شده در یک ماه یا یک سال محاسبه کنند.

راه دیگری که به عنوان جایگزین برای صدور فاکتور وجود دارد استفاده از سرویس PayPing است. با این تنها با ارسال یک لینک امکان واریز به صورت آنلاین را برای کارفرما فراهم می‌کنید.

مدیریت پروژه

یکی مراحلی که در ابتدای شروع به کار بر روی هر پروژه باید انجام شود شکستن پروژه به کار‌های کوچک است. این کار تخمین زمان و پیاده سازی پروژه را آسانتر میکند. بعد از این که پروژه به کارهای کوچک و مدت دار تبدیل شدند، زمان استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه است. با استفاده از این ابزارها می‌توانید با یک نگاه مشاهده کنید که چه میزان از کل پروژه به پایان رسیده و هر کار در چه مرحله ای قرار دارد، همچنین متوجه شوید که آیا پیشرفت کارها بر اساس زمان بندی بوده یا نیاز است با افزایش ساعت‌های کاری تاخیر پیش آمده را جبران کنید.

ترلو  و تسکولو در میان سایر ابزارهای مدیریت پروژه شناخته شده تر هستند.

تقویم

ضرورت نیاز به تقویم بر هیچکس پوشیده نیست و همیشه حداقل یکی از انواع تقویم جیبی، رو میزی یا سر رسید در محل زندگی، کار و … وجود دارد. با توجه به اینکه امروزه گوشی تلفن همراه در هر ساعتی از شبانه روز در کنار ماست استفاده از تاریخ شمسی Google Calender و اپلیکیشن های تقویم می تواند به عنوان یک جایگزین تقویم‌های رو میزی برای نظم بخشیدن و یادآوری کارها مفید باشد.

امتیاز دهید

ارسال شده در 04 اسفند 1395

5 دیدگاه برای “ابزارهای لازم برای هر فریلنسر”

  • سلام. مقاله خیلی خوبی بود. یکسال پیش من این ها رو استفاده نمیکردم. ولی الان بهشون وابسته شدم.
    نرم افزار حسابداری هلو خوبه، اما الان 1 ماهی هست از نیوو Nivo استفاده میکنم که خیییلی بهتره.
    برای فاکتور من خودم تو سایت خودم برای مشتری ایجاد میکنم اما حسابیت و پی پینگ خیلی خوبن. بخصوص حسابیت
    اصلا مدیریت پروژه بدون تسکولو نمیشه. تسکولو حرف نداره.

    ولی در نهایت یه چیزی که من خیلی لازم داشتم و چون پیدا نکردم الان یک ماهی میشه خودم کدنوشتم براش، بخش مدیریت مشتری هست. که بدونی کدوم مشتریت کی بوده، چی خریده، چه اطلاعاتی داری ازش و… . اگه دوستان نرم افزار خوبی مشناسن که بگن.

  • من با برنامه تسکولو کار کردم. ورژن فارسی شده ترلو هست و کار کردن باهاش راحته. بهترین قسمت این برنامه ها اینه که چند نفر که در یک پروژه مشترک کار میکنند میتونند مراحل انجام شده رو آپدیت کنن و اعضای پروژه ببینند.

  • اگه شما کار های کامپیوتری مثل برناه نویسی گرافیک نقشه کشی و یا هر چیز دیگه داشته باشید چطوری میتونید با این روش ها پروژه گیر آمور؟؟؟

  • سلام روز بخیر
    از سرویس لینک پرداخت صفحه شخصی و همچنین سرویس فاکتور آنلاین پکپی هم میتونید استفاده کنید
    همین الان ثبت نام کنید و از خدمات رایگان ما لذت ببرید.
    http://www.packpay.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *