25 مهارت که در سال 2016 با آن‌ها می‌توانید استخدام شوید

بعد از پایان تعطیلات سال نو میلادی، زمان مناسبی برای یافتن شغل جدید است؛ ماه ژانویه زمانی است که بیشترین درصد از اعضای لینکدین به دنبال نیروی جدید می‌گردند. ممکن است از خودتان بپرسید، “کارفرماها در سایر کشورها به دنبال چه مهارت‌هایی هستند؟” سوال خوبیه! برای پاسخ دادن به این سوال، لینکدین همه فعالیت‌های استخدام و جذب نیرو که در سال 2015 در این سایت رخ داده را تجزیه و تحلیل کرده‌است و 25 مهارتی که بیشترین نیاز برای آن‌ها وجود داشته است را کشف کرده‌است.

شرکت های زیادی که در ماه‌های آخر سال 2015 به دنبال استخدام و جذب افراد دارای این مهارت‌ها بوده‌اند. بنابراین این توقع وجود دارد که در ماه‌های اولیه سال 2016 هنوز تقاضا برای این مهارت‌ها وجود داشته باشد. این صحبت به این معنا است که اگر شما در یک یا تعداد بیشتری از این مهارت‌ها تخصص دارید، ممکن است در سال جدید چند پیشنهاد کار دریافت کنید.

واضح است که گرایش های ذکر شده در این مقاله، گرایش های جهانی هستند و هنوز برخی از این گرایش ها و تخصص ها جایگاه خود را در داخل کشور پیدا نکرده اند. اما با توجه به رفتن دنیا به سمت این تخصص ها، به زودی شاهد رونق دو چندان این گرایش ها در کشور ایران نیز خواهیم بود.

 

25 مهارت پرطرفدار در سال 2016 در جهان - استخدام

 

با بررسی نتایج تعدادی از موضوعات پرطرفدار، مشخص شد:

سلام‌، Cloud

به دلایل مختلف، سال 2015 را می توان به‌عنوان سال ابر و محاسبات توزیع شده دانست، این مهارت به مهارتی برجسته‌تر در نیروی کار جهانی تبدیل شده است. در سال گذشته این دسته‌بندی در بعضی کشورها بسیار پرطرفدار بود. اما به دلیل کم بودن افراد دارای مهارت‌هایی مثل Hadoop، HBase و Hive امکان رتبه‌بندی این دسته در سال 2014 وجود نداشت. در سال 2015 یک رشد سریع در میان اعضا در اضافه کردن این مهارت به پروفایل‌هایشان در سراسر جهان وجود داشت.

داده جایی نمی‌رود

تحلیل آماری و داده کاوی دسته‌ای بود که سال گذشته در رتبه اول قرار داشت، تحلیل آماری و داده کاوی اکنون رتبه دوم را برای خود ثبت کرده است. این دسته تنها دسته‌ای است که به‌صورت مداوم رتبه بالای 4 را در تمام کشورهای تجزیه تحلیل شده به خود اختصاص داده است. ما هنوز در دنیایی زندگی می‌کنیم که داده محوری در حال گسترش است و کسب و کارها هنوز هم به‌شدت در حال استخدام کارشناسان ذخیره، بازیابی و تجزیه‌وتحلیل داده هستند.

برخی مهارت‎ها افت داشته‌اند (البته فقط یک کم)

تعدادی از دسته‌بندی‌های مهارت به علت کاهش در تعداد جذب و استخدام، در لیست سال 2015 افت داشته‌اند. “توسعه بازی” از رتبه 24 به رتبه 29 کاهش یافته است. “بازاریابی دیجیتال و آنلاین” از رتبه 16 به رتبه 32 ، “گرافیک کامپیوتری و انیمیشن” از 17 به 37 ، “طراحی مدارات مجتمع” از 22 به 41 ، دسته “مهارت‌های استخدام” خود از 15 به 26 کاهش یافته است. کارفرماها هنوز به دنبال این مهارت‌ها هستند، اما نه به‌اندازه سال گذشته.

اگر شما به دنبال یادگرفتن تعدادی از این مهارت‌ها هستید می‌توانید آن‌ها را به زبان انگلیسی در سایت Lynda یا در سایت فارسی فرانش یاد بگیرید. سپس برای بررسی فرصت‌های شغلی مرتبط در دنیا به سایت لینکدین سر بزنید.

 

منبع: blog.linkedin.com

امتیاز دهید

ارسال شده در 30 دی 1394

یک دیدگاه برای “25 مهارت که در سال 2016 با آن‌ها می‌توانید استخدام شوید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *