بهشت و جهنم!

امروز متن زیر بدستم رسید، جالب دیدم که اینجا بگذارمش.

روزی يک مردِ روحاني با خداوند مناجات می کرد: “خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلي هستند؟”
خداوند آن مرد روحاني را به سمت دو در هدايت کرد و يکي از آنها را باز کرد؛ مرد نگاهي به داخل انداخت. درست در وسط اتاق يک ميز گرد بزرگ وجود داشت که روي آن يک ظرف خورش بود؛ و آنقدر بوي خوبي داشت که دهانش آب افتاد! افرادي که دور ميز نشسته بودند بسيار لاغر مردني و مريض حال بودند. به نظر قحطي زده مي آمدند. آنها در دست خود قاشق هايي با دسته بسيار بلند داشتند که اين دسته ها به بالاي بازوهايشان وصل شده بود و هر کدام از آنها به راحتي مي توانستند دست خود را داخل ظرف خورش ببرند تا قاشق خود را پُر کنند. اما از آن جايي که اين دسته ها از بازوهايشان بلند تر بود، نمي توانستند دستشان را برگردانند و قاشق را در دهان خود فرو ببرند.

مرد روحاني با ديدن صحنه بدبختي و عذاب آنها غمگين شد. خداوند گفت: “تو جهنم را ديدي!”

آنها به سمت اتاق بعدي رفتند و خدا در را باز کرد. آنجا هم دقيقا مثل اتاق قبلي بود. يک ميز گرد با يک ظرف خورش روي آن، که دهان مرد را آب انداخت! افرادِ دور ميز، مثل جاي قبل همان قاشق هاي دسته بلند را داشتند، ولي به اندازه کافي قوي و تپل بوده، مي گفتند و مي خنديدند.
مرد روحاني گفت: “نمي فهمم!”
خداوند جواب داد: “ساده است! فقط احتياج به يک مهارت دارد! مي بيني؟ اينها ياد گرفته اند که به همديگر غذا بدهند، در حالي که آدم هاي طمع کار تنها به خودشان فکر مي کنند!”

این موضوع در خیلی جا ها صدق می کند به عنوان مثال می شود به همین سایت اشاره کرد. ما همه این جا دور هم جمع شده ایم تا به روشی جدید فعالیت اقتصادی داشته باشیم، حالا اگر همه سعی در جزب کار برای سایت پارس کدرز داشته باشید، درسته که شاید کار هایی که ما جذب کرده ایم را خودمان نتوانیم انجام دهیم، اما کار هایی هست که دیگران جذب می کنند و ما انجامش می دهیم.

امتیاز دهید

ارسال شده در 08 اردیبهشت 1387

یک دیدگاه برای “بهشت و جهنم!”

  • باتوجه به اینکه فعالیت اقتصادی سایت مورد توجه بسیاری از برنامه نویسان و دیگران قرار گرفته اما گاهی اوقات سیاست اقتصادی سایت به گونه ای نیست که از فعالیت برنامه نویسان و متخصصان حمایت کند. مثلا بسیاری از افراد که می خواهند کارهایشان توسط برنامه نویسان انجام شود یک تاپیک جدید باز می کنند و خیلی از برنامه نویسان و دیگر متخصصان روی تاپیک مورد نظر کنجکاو می شوند و بررسی های اولیه انجام داده و در نهایت پیشنهاد قیمت می دهند. اما شاهد هستیم که بعد از گذشت مدتی زیاد همچنان فرد متقاضی هیچکدام از پیشنهاد ها را نپذیرفته و مناقصه ای کشدار و بی نتیجه حاصل شده است که این می تواند باعث دلخوری پیشنهاد دهندگان شود.
    برای آنکه در حق متقاضیان جفا نشود و در ضمن متخصصین سایت نیز از کار بی نتیجه خود خسته نشوند پیشنهاد می کنم که فقط متقاضیانی بتوانند درخواستهای خود را مطرح کنند که حداقل مبلغ 500 یا 1000 تومان ابتدا به حساب سایت واریز کرده باشند که فکر نکنند پیشنهاد دادن در این سایت یعنی باد هوا و هر وقت نخواستن ول کنن و برن دنبال کارشون. در اینصورت چنانچه مدت مناقصه به پایان برسد و حداقل 10 یا 12 پیشنهاد به فرد متقاضی ارائه شده باشد و فرد متقاضی همچنان بعد از اخطار سایت هیچکدام از پیشنهاد ها را نپذیرفته باشد مبلغ 500 یا 1000 تومن او از سوی سایت بلوکه شده و به صورت توزیعی میان سایت و متخصصینی که پیشنهاد داده اند با توجه به امتیازشان توزیع شود.

    تنها هدف ما این است که به دیگران بفهمانیم که به وقت و تلاش دیگران و تقاضای خود احترام بگذارند و اگر واقعا محتاج هستند درخواست کمک کنند نه اینکه درخواستهای توخالی مطرح کنند. و الا پولی که بین دیگران تقسیم می شود چیزی نیست و فقط یک تشویق برای متخصصین است که دست از پیشنهاد دادن بر ندارند.

    ضمنا برای آنکه متقاضیان از اینکه مبلغی را به ودیعه می گذارن ناراحت و گریزان نباشند سایت می تواند پس از اتمام موفقیت آمیز پروژه مبلغی را از جانب خودش و مبلغی را هم به صورت اختیاری از طرف انجام دهنده کار به فرد متقاضی هدیه دهند.

    در اینصورت نه سیخ می سوزد نه کباب. مرسی از توجه و فعالیت سازنده سایت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *