رویداد استارتاپ جاده ابریشم در هشت شهر ایران برگزار می‌شود

یکی از دغدغه‌های بسیاری از استارتاپ‌های ایرانی، دسترسی به‌موقع به سرمایه لازم و نیز کسب راهنمایی‌های لازم برای گسترش کسب‌و‌کار است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Fund) با همین هدف شکل می‌گیرند و در ایران نیز چند سالی است که شاهد فعالیت این مراکز در حمایت از استارتاپ‌های حوزه فناوری هستیم.

در این میان، تعامل سازنده‌تر زیست‌بوم استارتاپی ایران با این صندوق‌‌ها، سرمایه‌گذاران بین‌المللی و نیز کارآفرینان موفق می‌تواند زمینه را برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر این زیست‌بوم و نیز دستیابی به بازارهای جهانی فراهم سازد.

رویداد استارتاپ جاده ابریشم (Silk Road Startup) دقیقا همین ماموریت را در پیش دارد. این برنامه نخستین رویداد در نوع خود برای معرفی استارتاپ‌های ایرانی به سرمایه‌گذاران اروپایی است که با هدف تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی بهتر به تجربیات موفق در سطح بین‌المللی و نیز جذب سرمایه خارجی طراحی شده است.

در بخش نخست این برنامه، تیم استارتاپ جاده ابریشم (شامل مجموعه‌ای از فعالان زیست‌بوم استارتاپی ایران و اروپا) طی 10 روز (از30 مهر تا 9 آبان) به هشت شهر تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، مشهد، قزوین و رشت سفر می‌کنند.

کاروان جاده ابریشم دربردارنده تیمی از نمایندگان و کارشناسان صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های موفق و نیز کارآفرینان حوزه فناوری است که با هدف آشنایی با زیست‌بوم استارتاپی و فعالان این حوزه در مناطق مختلف ایران به این هشت شهر سفر می‌کنند.

 

 رویداد استارتاپ جاده ابریشم در هشت شهر ایران برگزار می‌شود

 

در هر شهر، هر یک از استارتاپ‌هایی مستقر در آن شهر یا شهرهای اطراف که پیش از این برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده‌اند فرصتی می‌یابند تا جزئیات مرتبط با کسب‌و‌کارشان را به سرمایه‌گذاران و کارشناسان حاضر ارائه دهند. در طی اقامت کاروان جاده ابریشم در هر شهر، چند استارتاپ به عنوان برگزیده انتخاب شده و در نهایت فرصت حضور در بخش دوم رویداد را خواهند داشت.

دومین بخش استارتاپ جاده ابریشم نیز با فاصله‌ای چند هفته‌ای در جزیره کیش برگزار خواهد شد. این برنامه که نشستی بین‌المللی است، میزبان هیات‌های عالی سرمایه‌گذاران ایرانی و اروپایی خواهد بود. سخنرانی، شبکه‌سازی و نیز رقابت نهایی برای انتخاب سه استارتاپ برتر از جمله برنامه‌های متنوع این نشست است.

۱۰۰ استارتاپ‌ برتر هر کدام دو بلیت رایگان ورود به رویداد بین‌المللی کیش (در مجموع به ارزش 400 یورو) را دریافت خواهند کرد و علاوه بر آن هزینه‌های اقامت و پرواز به کیش ۱۰ استارتاپ برگزیده نیز بر عهده رویداد است.

در نهایت سه استارتاپ برتر به انتخاب هیات داوران به جوایز نقدی و غیر نقدی متنوعی جمعاً به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان و بهره‌مندی از حمایت‌های مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی، شتاب‌دهنده‌ها و فرصت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و … دست می‌یابند.

رویداد استارتاپ جاده ابریشم به صورت مشترک توسط تکراسا (TechRasa)، همفکر (Hamfekr) و GNP tour و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز مرکز شتاب‌دهی نوآوری برگزار می‌شود.

گفتنی است استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات نظیر تجارت الکترونیک، اینترنت اشیاء، هوشمندسازی، فین‌تک، مُد، تجهیزات همراه، هوش مصنوعی و سلامت و… می‌توانند برای حضور در این رویداد در نشانی زیر ثبت‌نام کنند.

وب سایت رویداد: www.silkroadstartup.com
نشانی ثبت نام برای استارتاپ ها: www.f6s.com/silkroad100

 

منبع خبر: فارنت

امتیاز دهید

ارسال شده در 12 مهر 1396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *