عکس پروفایل شما نشان دهنده شخصیت حرفه‌ای شما!

عکس پروفایل شما باید نشان دهنده شخصیت حرفه‌ای شما و جلب کننده اعتماد بیننده باشد. آیا شما حاضرید پیاده‌سازی ایده تجاری‌تان را به یک پیشی ملوس یا یک درخت بسپارید؟

عکس پروفایل مناسب

در یک کلام عکس واقعی زمینه‌ساز ایجاد اعتماد می‌شود. خریدارانی که قصد سفارش پروژه‌های میلیونی دارند نیاز دارند تا مجریان را بهتر و بیشتر بشناسند.

یکی از بخش‌هایی که همراه با تغییرات اخیر به سایت پارسکدرز اضافه شده است ، بخش عکس پروفایل در رزومه مجریان و خریداران است. اما به راستی اضافه کردن عکس پروفایل چه اهمیتی دارد و چه ارزشی ایجاد می‌کند؟

در اکثر مواقع علاوه بر توانایی‌های مجری (فریلنسر)، چهره و حالتی که در هنگام صحبت کردن به خود می‌گیرد تاثیر زیادی در جلب اعتماد کارفرما و به دست آوردن پروژه دارد. اما زمانی که در فضای برون سپاری (Freelancing) کار می‌کنید و محیط کار از محیط فیزیکی خارج می‌شود، یک عکس پروفایل خوب و مناسب می‌تواند نشان دهنده شخصیت حرفه‌ای و مثبت شما باشد و اعتماد کارفرما را بدست آورد.

عکس پروفایل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

انتخاب عکس مناسب برای پروفایل

عکس پروفایل باید قابل تشخیص باشد.

بهتر است عکس پروفایل شما از شانه به بالا باشد و صورت شما در عکس قابل تشخیص باشد. لطفا آن دسته عکس‌های هنری با عینک‌ها و کلاه‌های عجیب را فراموش کنید.

برای عکس پروفایل به دوربین نگاه کنید و لبخند بزنید.

اگر از آن دسته از افراد هستید که از دوربین خجالت میکشید بهتر است آنقدر تمرین کنید که بتوانید به دوربین نگاه کنید و لبخند بزنید. نگاه نکردن به دوربین این حس را القا میکند که درحال مخفی کردن چیزی هستید.

مقاله پیشنهادی: مهم‌ترین مهارت‌های فریلنسری که درآمد شما را افزایش می‌دهد

برای عکس پروفایل پشت زمینه ساده داشته باشید.

پشت به یک دیوار ساده و یا در محیطی باز بایستید و عکس بگیرید. لزومی ندارد همه افراد بدانند که میز شما چه چیدمانی دارد، در کدام منطقه شهر زندگی میکنید و یا اخیرا به رامسر سفر کرده‌اید.

اگر با توجه به همه این توضیحات تمایلی به گذاشتن عکس ار خودتان ندارید از عکسی استفاده کنید که به خوبی شما و خدمتی که ارائه می‌دهید را نشان‌دهد. به عنوان مثال اگر برنامه‌نویس هستید تصویر یک صفحه نمایش کامپیوتر پر از کد می‌تواند یک آواتار مناسب باشد. اگر طراح هستید می‌توانید از یکی از طرح‌های مورد علاقه‌تان یا یک کاریکاتور از خودتان را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید. و لوگو می‌تواند انتخاب مناسبی برای پروفایل یک تیم باشد.

در یک کلام عکس پروفایلتان باید نشان‌دهنده شخصیت حرفه‌ای شما باشد.

نمونه عکس مناسب برای پروفایل

با توجه به موارد گفته شده عکس‌های سمت چپ گزینه‌ای بهتری برای عکس پروفایل هستند.

برای عکس پروفایل به دوربین نگاه کنید و لبخند بزنید

عکس پروفایل باید قابل تشخیص باشد

برای عکس پروفایل پشت زمینه ساده داشته باشید

برای عکس پروفایل به دوربین نگاه کنید و لبخند بزنید

2/5 - (4 امتیاز)

ارسال شده در 23 اردیبهشت 1394

17 دیدگاه برای “عکس پروفایل شما نشان دهنده شخصیت حرفه‌ای شما!”

  • سلام.

    یه عکس واقعی خوبه. اما منم ترجیح میدم یه لوگو بگذارم توی سایت هایی مثل برون سپاری…
    بنظرم بنده حرفه ای تره.

    بحث شبکه های اجتماعی جداست از این سایت…

      • نه… شاید این هم باشه ولی خیلی کم رنگه.
        ایجوری بگم:
        1- به نظرم لوگوی سایتم باشه حرفه ای تره(شاید عقیده درستی نباشه اما درحال حاضر فکر می کنم این درست تره).
        2- حفظ حریم خصوصی بعضی وقتها
        3- تمایل به مخفی ماندن برای کارهای کوچک چون شاید رزومه خوبی برای آیندم نباشه…

    • انتخاب عکس تمام کار نیست. اما یکی از قدم های مهم برای جلب نظر هست. بستگی به تصویر و اسم مستعار داره.

  • با دیدن یک عکس نمی شه آدمها رو شناخت انرژی هدر دادن و از انصاف به دور است در این مورد یک حکم قطعی در وصف یک انسان نظر صادر شود. مگر ما خودمان چقدر خوب هستیم ؟ برای افتادن در هر کاری اول باید خودت رو بشناسی آیا طمع شما رو کسی تحریک کرده یا با در نظر گرفتن میزان تحمل شکست یک معامله را انتخاب کردید؟ درست همین است شما چقدر شکست در یک کار را بخورید کمرتان نمی شکند؟ جواب این سوال هرچه صادقانه تر باشد با علم بیشتری و با هواس جمع تری به سراغ یک دعوت کننده می شود رفت . با ید آدمها به هم نوع خود فرصت بدهند. هر فرصت دهنده به مقدار توان در شکست خوردن خود در یک معامله می تواند به دیگران یک فرصت خوب را هدیه ده. ورود هر مشتری یا سرمایه گذار یا هر چی شبیه این نوع در یک معامله از سوی دعوت شده فقط و فقط باید آگاهانه و با خودش تمام کننده باشد.این مثل را شنیده ای که آن کس که دستش توی جیب خودش است دیگری دستی در جیب او راه ندارد؟ یعنی با طمع و یا یک طمع تحریک شده وارد معامله نشود .لو گو بهترین گزینه است زیرا مهارت و ریزه کاری دعوت کننده را نشان می دهد و شما را از وهم دیگر شناسی آدمها دور می کند . یادمان باشد که اگر یک دعوت به کار یا معامله بر اساس علم وبر مهارت مختص خود زمینه فعالیت بنا باشد دیگر غم بد یا خوب بودن دعوت کننده معنا ندارد . ممنون از شما

  • سلام شما احتمالا آخوند نیستی یوقت??? فقط اینو یادت باشه که حرفای تو برای مشتری هیچ اهمیت خاصی نداره و فقط برداشت مشتری از حرفاته که مهمه. ضمنا کلمه “حواس” رو اشتباها هواس نوشتی دوست عزیز!

  • به نظر بنده از عکس پروفایل نمیشه توقع بیش از شناخت ظاهری یک فرد یا موسیه رو داشت
    مرحله محک زدن و شناخت از طرق خاص روشهای بعدی استارت میخوره
    چرا باید از یک عکس پروفایل تا تخصص فردی شخص تخمین زده بشه ؟!!
    عمیقتر ولی ساده نگاه کنیم !
    ممنون از کانون گرم پارسکدرز
    pArScOdeRsS

    • بدیهی هست که عکس پروفایل شروع ماجراست. فارغ از هر دلیل دیگه‌ای آمار 14 ساله پارسکدرز به خوبی این مسئله رو اثبات میکنه. گام اول رو بسیار بهتره با گذاشتن یک عکس خوب و مناسب و باورپذیر برداشت.

  • جناب مصطفی این کلمه ای که گفتید چه ربطی به نوشته های این بنده خدا داره …خیلی از ما ایرانی ها عادت کرده ایم بی جهت بی دلیل از این کلمه استفاده کنیم که به قول خودمان حساسیت به این افراد را نشان بدیم …فارغ از هر بحثی سعی کنید این افراد را بی خود و بی جهت نشانه نریم و گرنه حساسیت موضوع شما را در زندگی تان از جهت رفتاری و شخصیتی به خطر میندازه و کلا در زندگی عصبی و …فقط به خاطر حساسیت زیاد به این افراد ..با یک جمله چیزی عوض نمیشود..

  • کاملا موافقم،عکس پروفایل میتونه حس اعتمادو در مشتری بوجود بیاورد،در مجموع عکس پروفایل من نشانه شخصیت حرفه ای من میباشد 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *