چطور از بین پیشنهاد قیمت‌های ارائه شده بهترین را انتخاب کنیم؟

پس از نگارش مطلب 8 نکته مهم برای یک پیشنهاد قیمت تاثیرگذار با توجه به بازخوردهایی که از کاربران پارسکدرز داشتیم حس کردیم یک نیاز اساسی در زمینه انتخاب بهترین پیشنهاد قیمت وجود دارد.

زمانی که خریدار یک پروژه را در سایت ثبت می‌کند تعدادی پیشنهاد قیمت‌ متنوع از مجریان (فریلنسرها) مختلف دریافت می‌کند که هریک در کنار قیمت، پشتیبانی و یا امکاناتی خاص را نیز ارائه می دهند. بعضی از قیمت ها مشابه هستند و بعضی از آنها خیلی بالاتر یا پایین‌تر از حد میانگین هستند. انتخاب بهترین مجری از میان پیشنهادات کار آسانی نیست و انتخاب پایین‌ترین قیمت بدون توجه به سایر پارامترها بزرگترین اشتباه ممکن است. اما دلیل این تنوع قیمت چیست و چطور می توان از میان این قیمت ها بهترین مجری را انتخاب کرد؟ علاوه بر قیمت پیشنهادی به چه پارامترهایی باید توجه کرد؟

choose best price

یک ضرب المثل معروف هست که میگه هرقدر پول بدی، همون قدر آش میخوری.

اما من میخوام به این ضرب المثل یه قسمت دیگه هم اضافه کنم که از کدوم آشپز خرید میکنی؟

می‌دونی که قیمت رستوران ها با هم فرق می کنه.

کلا در محیط های آنلاین مثل پارسکدرز قیمت های رقابتی حرف اول رو میزنه اما این که پروژه خود را به دست کدام آشپز می سپارید نیز نکته بسیار مهمی است.

از این دست ضرب المثلها در فرهنگ ما کم نیست که میگویند هیچ ارزانی بی دلیل نیست ویا نمونه همین ضرب المثل ها در سایر فرهنگها که میگوید هنوز آنقدر ثروتمند نشدم که جنس ارزان بخرم..

پس دلیل اینکه بعضی از قیمت‌ها با اختلاف زیاد پایین‌تر از سایر قیمت‌هاست چه چیزی می تواند باشد؟ یعنی نباید پایین ترین قیمت را انتخاب کنیم؟

 

درست متوجه نشدنِ توضیحات پروژه

زمانی که توضیحات پروژه را می‌نویسید باید به صورت کامل تمام نیازمندی‌ها را دسته‌بندی و لیست کنید. زمانی که مجری متن توضیحات پروژه را می‌خواند باید براساس این توضیحات، زمان مورد نیاز و هزینه را برآورد کند.

حال اگر مجری به درستی متوجه توضیحات نشود یا در برآوردها اشتباه کند به شما قیمتی پایین‌تر از قیمت معقول را پیشنهاد خواهد داد و شما نیز با خوشحالی آن پیشنهاد را می‌پذیرید و پس از شروع کار هردوی شما متوجه می‌شوید که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید. این اشتباه در برخی موارد به هیچ وجه قابل جبران نیست. چرا که شما زمان ارزشمندی را از دست داده اید.

 

مجری تازه کار

تعدادی از مجریان ، افرادی هستند که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، اما در عین حال تخصص کافی و لازم برای انجام کار شما را دارند. این مجریان تازه‌کار با توجه به اینکه رزومه کاملی ندارند که گویای توانایی‌هایی آن‌ها باشد ممکن است برای جلب توجه شما و بدست آوردن کار، قیمتی رقابتی را پیشنهاد دهند که پایین‌تر از قیمت سایر مجریان باشد.

بنابرین پس از دیدن قیمت‌ها اولین کاری که باید انجام دهید بررسی رزومه مجری و صحبت کردن با اوست تا مطمئن شوید که مجری به صورت کامل درخواست را متوجه شده و قادر به انجام کار هست یا خیر.

درمورد قیمت های خیلی بالا هم همینطور است، شاید بعد از بررسی پروفایل مجری و صحبت کردن با او متوجه شدید که یک مجری با سابقه است که کلیه ی توانایی های مورد نظر شما را دارد و علت قیمت بالاتر از سایر مجری‌ها پشتیبانی، آموزش و یا امکان خاصی است که وی ارائه می‌دهد . ممکن است حتی پس از صحبت کردن با مجری و توافق بر سر جزئیات بتوانید قیمت ها را تعدیل کنید. اگر مجری هیچ یک از این کارها را انجام نمی دهد و با شرایط مشابه قیمت بالاتری پیشنهاد داده چرا باید او را بپذیرید؟

بدون صحبت کردن با مجری هیچ قیمت بالا، پایین یا متوسطی را نپذیرید.
کلید اصلی انتخاب مجری قیمت پیشنهادی +بررسی رزومه مجری + صحبت کردن با مجری است.

قیمت رقابتی

شما به عنوان خریدار تقریبا می توانید مطمئن باشید که سطح قیمت های پیشنهادی در پارسکدرز از نرم بازار و قیمت هایی که توسط شرکت ها و اشخاص خارج از محیط اینترنت پیشنهاد می شود پایین تر است. دلیل عمده این سطح قیمت، وجود رقابت بسیار برای جلب نظر خریدار است که سبب می شود مجریان قیمت هایی رقابتی پیشنهاد دهند. از طرفی به دلیل پایین تر بودن برخی از هزینه های محل کار از قبیل بیمه، مالیات، اجاره، حقوق و دستمزد شاهد کاهش در قیمت پیشنهادی خواهید بود. با توجه به موارد فوق و همچنین در نظر داشتن ارزش زمان شما، بهتر است از اصرار بی مورد برای کاستن سطح قیمت ها پرهیز شود.

 

پرداخت قسطی

مواقعی پیش می آید که شما به عنوان خریدار متقاعد شده اید که قیمت پیشنهادی مجری منصفانه است اما شما قادر به پرداخت یکباره (گروگذاری) آن نیستید. در این حالت می توانید پروژه را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید و برای هر فاز یک پروژه تعریف کرده و متناسب آن گروگذاری را انجام دهید و پس از انجام موفق هر فاز اقدام به گروگذاری فاز دیگر نمایید.

 

کلام آخر

فراموش نکنید که انجام پروژه تنها شروع کار است و شما پس از انجام پروژه به پشتیبانی و آموزش نیاز خواهید داشت. پس زمانی که شما پیش از سپردن کار به مجری با او صحبت می کنید مسایل زیادی را در مورد او و کارش متوجه می‌شوید. او چقدر پی گیر است؟ چقدر سریع به پرسش های شما پاسخ می دهد؟ آیا برای پاسخ دادن به سوالات، شما را چندین روز منتظر می گذارد؟ آیا به دنبال خارج کردن کار از سایت و دور زدن قوانین است؟ این مسائل میزان قابل اعتماد بودن ، در دسترس بودن و مسئولیت پذیر بودن مجری را مشخص می‌کند.

3.4/5 - (23 امتیاز)

ارسال شده در 23 خرداد 1394

19 دیدگاه برای “چطور از بین پیشنهاد قیمت‌های ارائه شده بهترین را انتخاب کنیم؟”

  • مرسی به نظرم این مطلب خیلی ضروری بود.
    خیلی از مشتریان فکر میکنن هر چی قیمت پایین تر باشه بهتره و کیفیت کار رو مد نظر قرار نمیدن.

    • ممنونم.
      تلاش ما اینه که سطح پارسکدرز از همه نظر ارتقا پیدا کنه و کار کردن توی پارسکدرز برای کاربران آسون‌تر بشه.

  • برخی مجریان هم زیاد جو رقابتی میگیرند و ارزش و منزلت کار خود را پایین میارند و برای فقط 5000 تومان پروژه ای که قیمت 50000 تومان دارد را پیشنهاد میدند

    و در آخر هم بعد از 2 ماه پروژه پایان نمیپذیرد :d

    • بله درسته، و دقیقا به همین دلیل تاکید میشه که قبل از پذیرفتن پیشنهاد قیمت، رزومه مجری رو بررسی کنید و با او صحبت کنید.

  • با تشکر از شما.

    ولی به نظرم برای اینکه مجری بتونه خودش هم یه تخمین قیمتی داشته باشه بهتر قیمتی که همکاران هم دادند ببیند

  • به نظرم باید تعرفه درسته بشه و توی سایت قرار بگیره که حد اقل هم مجری هم مشتری بدونه حدود پروژه روی چه رنجی هست
    الان هر صنفی یک تعرفه داره مثلا نصب درگاه برنامه های سیستمی حالا ممکنه 5 یا 10 هزار تمن بالا پایین بشه ولی ناید تفاوت قیمت ها یک باره نصف باشه اینجوری مجری های حرفه ای نا امید نمیشن مشتری ها ها میدونن چقدر هزینشون میشه

  • سلام یک سوال
    بعد از اینکه مجری رو انتخاب کردیم هزینه رو چگونه باید پرداخت کنید بعد تایید کارش.مـلا فرضا 30 تومان باید به ایشان بدهیم و 3000 تومان ضمانت اجرایی گذاشته .من باید کار بدستم برسه بدم پولو یا ایتدای کار باید پول رل بدهم

    • سلام،

      ابتدا وجه از سوی کارفرما گروگذاری می شود، در ادامه مجری موظف است تا کار را در موعد مقرر تحویل دهد. پس از تحویل کارفرما حاصل را بررسی کرده و وجه را برای مجری آزاد می کند.

  • سلام. روش پرداخت فقط باید اینترنتی باشد؟ روش های دیگری امکان پذیر نیست؟ مثلا واریز به حساب و …

  • سلام
    قبل از دریافت پروژه باید پول را بدهیم و اگر این کار را انجام دادیم و در آخر آن چیزی که می خواستیم را تحویل نگرفتیم چه باید کرد؟
    چون اکثر این تمارین راما باید به اساتیدمان نشان دهیم تا مطمئن شویم درست است و اگر درست نبود چه باید کرد؟

    • در صورتی که هر یک از طرفین نسبت به انجام کار معترض باشد می تواند یک درخواست داوری دهد و بر اساس آن وجه به کسی پرداخت می شود که بتواند با مستندات کافی ثابت کند حق با وی است.

  • به نظر بنده تمام مراحل پروسه از اول زیر نظر داوری سایت پارسکدرز باید باشه نه در آخر
    مراحل مالی و مراحل پروژه چرا که سایت پارسکدرز ذینفع هست

    از خریدار جز به جز پروژه رو مکتوب دریافت کنه نواقص پروژه رو به خریدار گوشتزد کنه تصحیح کنه.چنانچه خریدار نمونه مشابهی از برنامه و کارایی اون داره به داوری سایت ارائه بده (کارکردش مشابه فلان اپ یا برنامه باشه )

    از مجری عینا پروژه رو دریافت کنه تست کنه (کارکردش مشابه فلان اپ یا برنامه ای باشه که قبلا خریدار بصورت نمونه ارائه داده ) و در صورت قابل قبول بودن و تایید از نظر داوری سایت پارسکدرز از خریدار بخواد وجه ضامن رو آزاد کنه

    خیلی از خریداران هستن که آشنا به کد نویسی و گربه رقصوندن و یا گروکشی های مجری ها نیستن داوری در مورد این جور مسائل در آخر کار سودی برای خریدار نخواهد داشت.
    پروژه ناقص به کار خریدار نمیاد و دلسرد میشه از مجری ها و سایت پارسکدرز. خریدار آشنا به کد نویسی نیست زیاد پیش میاد برنامه های ضعیفی رو در قالب برنامه هایی با هسته قوی به خریدار تحویل میدن و چند روز بعد و یا برای توسعه به مشکل میخورن که عملا برنامه برای خریدار کارایی نداره
    برنامه نیاز به توسعه پیدا میکنه داوری از سلامت کدنویسی اطلاع نداره هیچ مجری دیگه ای هم نمیتونه روی پروژه کار کنه اونوقت تنها کسی که میتونه پروژه رو ادامه بده همون مجری اول هست که برای توسعه خیلی راحت میتونه مبالغ بالایی رو بخواد و راحت گروکشی کنه و خریدار هم چاره ای نداشته باشه

    بنده خودم خریدار هستم و سود هر سه طرف (خریدار – سایت پارسکدرز- مجری) رو حمایت از خریدار میبینم به عبارتی (حق همیشه با مشتری هست)
    مجری هست داره قیمت بالایی میده و قراره برنامه ی ضعیفی تحویل بده داوری در آخر کار صودی نداره داوری در حین انجام کار و تست کار مجری به نفع خریدار هست که جلوی ضرر و زیان خریدار رو داره میگیره
    مجری هست قیمت کمی میده برنامه خوبی تحویل میده ( با توجه به داوری ) اون مجری باید تشویق بشه و جز پیشنهادهای سایت به خریداران باشه و خریدارهای زیادی به سایت اعتماد میکنند

    • در پارسکدرز پروژه هایی با موضوع های متنوع و متعدد ثبت می شود، از تایپ گرفته تا ساخت اپلیکیشن های تجاری و شبیه سازی های مهندسی. با شرایط فعلی پارسکدرز از نظر تجاری و اقتصادی امکان اینکه بر روند تک تک پروژه ها از نظر کیفی و علمی نظارت شود وجود ندارد. این کار بسیار هزینه بر است و اگر سری به کلیه بسترهای معروف فریلنسینگ دنیا بزنید چنین مورد را نخواهید دید. در طول هفته چند صد پروژه ثبت می شود و ده ها پروژه در حال اجراس که نظارت بر آنها مطابق خواسته شما توجیه اقتصادی ندارد. البته ما جان مایه کلام شما را دریافتیم و می دانیم منظور شما چیست.

      این به عهده کارفرما است که در خصوص صحت کار تحویل شده تحقیق و راستی آزمایی کند. چیزی که در پروژه های پیمانکاری سنتی و بیرون از پارسکدرز نیز مرسوم است. کارفرما می تواند راستی آزمایی را یا به شخصی معتمد خود محول کند یا در قالب یک پروژه به شخصی معتبر یا واگذار کند.

  • بی شک بنده صحبت شما رو قبول دارم
    بله مشکلات هست با توجه به تعداد و نوع درخواستها
    اما میشه پروژه ها رو طبقه بندی کرد و نوع طبقه بندی رو روی (مثلا) قیمت پروژه اولویت داد
    دلیلی هم وجود نداره که چون در هیچ کجا چنین کاری صورت نمیگیره ما هم انجام ندیم، چرا ما نباید اینکارو انجام بدیم وفتی نیاز مهمی هست.

    البته بنده نگاه یک خریدار رو در این سایت دارم و مشکلاتی که میبینم رو نوشتم
    و بازگو کردنش راه و جرقه ای باشه برای مدیران سایت برای تغییر بهتر نوع کارکرد سایت

  • چجوری سفارش بگیرم؟؟اپلیکشین پارسکدرز هم‌نیس من تو گوگل ثبت نام کردم..باید چیکار کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *