چطور انجام کار به صورت رایگان می‌تواند برای ما سود داشته باشد؟

یکی از دوستان من می‌گوید:

” در دنیای آنلاین دو نوع نوشته وجود دارد؛ آن‌هایی که به اندازه‌ای بدیهی هستند که هرگز نباید نوشته می‌شدند و آن‌هایی که به اندازه‌ای خوب هستند که نمی‌توان آن‌ها را رایگان در اختیار کسی قرار داد. من فکر می‌کنم هیچ کس نباید تخصص خود را مجانی در اختیار کسی قرار دهد.”

شما هم ممکن است موافق باشید. شما زمان و هزینه زیادی برای بدست آوردن تخصص یا ساخت کسب و کار خود صرف کرده‌اید. شما ارزش واقعی را ایجاد کرده‌اید و مطمئنا توقع دارید که در مقابل آن بهایی دریافت کنید. اما، بعضی اوقات کار رایگان می‌تواند تجربه‌های گرانبهایی برای شما ایجاد کند، چه در زمان دانشجویی و چه در زمانی که به عنوان یک شخص متخصص مشغول به کار هستید.

انجام کار خوب فقط به این خاطر که آن کار خوب است، ارزشمند است. در زیر مثال‌هایی از اینکه انجام کار رایگان – یا با یک تخفیف خیلی بالا – چه ارزش‌های ملموسی را می‌تواند برای شما ایجاد کند را بیان می‌کنیم.

کار رایگان

مجبور به تلاش بیشتر می‌شوید

پروسه‌های کاری شما قابل اطمینان هستند. عملکردهای شما بهینه هستند . کسب کار شما بسیار درست و دقیق کار می‌کند. اما شما هم مطمئنا گاهی به مشکل بر خوردید و نیاز به کمک داشته‌اید.

معمولا افرادی که با مشکلات غیر معمول دست و پنجه نرم ‌می‌کنند- بر خلاف اکثر مشتریان شما -توان پرداخت هزینه و کمک گرفتن از شما را ندارند. به آن‌ها کمک کنید، این کمک شما باعث خواهد شد چیزهایی ببینید و انجام دهید که در صورتی که این کار را انجام نمی‌دادید هیچوقت تجربه ‌نمی‌کردید. و از این به بعد می‌توانید از این تجربه ها در کار خود استفاده کنید. همچنین ممکن است موقعیت‌هایی را پیدا کنید که هیچگاه نمی‌دانستید وجود دارد و از آن موقیعیت ها برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید.

ترس را تجربه کنید

فراموش کردن اینکه چقدر خوش‌شانس هستید بسیار آسان است. به شخصی که کسب و کار او در مرز شکست قرار دارد کمک کنید، آن‌گاه معنی واقعی کلمه “اضطرار” را متوجه خواهید شد. تجربه‌ای که از این طریق به‌دست می‌آورید می‌تواند شما را آگاه کند و کمک کند که کسب و کار و تخصص خود را از زاویه‌ی دیگری ببینید.

خلاق‌تر خواهید شد

شخصی که به کمک نیاز دارد از موضع قدرت تصمیم نمی‌گیرد. مواقعی که تکنیک‌های استاندارد و استراتژی‌هایتان کارآمد نیست. فرصت می یابید از یک راه جدید به عنوان اهرم استفاده کنید و منابع محدودی که می‌تواند به عنوان نقاط ضعف شناخته شود را به نقاط قوت تبدیل کنید. این کارها باعث میشود که خلاق تر شوید و بتوانید در مواقع اضطرار بهترین تصمیم را بگیرید.

عضلات تحلیل رفته را انعطاف پذیر می‌کنید

شما موفق هستید. یک تیم و زیر ساخت‌های محکمی دارید. این توانایی را دارید که گاهی برای بر طرف کردن مشکلات خاصی پول خرج کنید یا درخواست کمک کنید.

افرادی که نیاز به کمک دارند هیچ یک از مزایای بالا را ندارند. آن‌ها معمولا انتخاب‌های محدودی دارند و تصمیمات ضعیفی می‌گیرند. خودتان را در این موقیت قرار دهید و توانایی یافتن راه حل‌های خلاقانه در زمان اضطرار را تمرین کنید.

مجبور به انجام درست‌ترین کار می‌ شوید

نه، شما نمی‌توانید به همه کمک کنید. نه، شما نمی‌توانید تمام وقتتان را هدر بدهید. اما می‌توانید به افراد محدودی که واقعا نیاز دارند کمک کنید – مثل ‌اینکه ، جایی در مسیرزندگی، کسی از مسیرش خارج شده است تا به شما کمک کند.به خاطر می‌آورید آن‌ها چه احساسی داشتند؟ به همراه ‎آنها این حس‌ها را بگذرانید. پس از آن شما هم پیروز می‌شوید، چون حسی که پس از کمک  کردن به آن‌ها خواهید داشت با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

کار مجانی در هر صورت به شما کمک خواهد کرد که تجارب لازم را به دست آورید. خصوصا اگر دانشجو هستید و پیش از آن تجربه کاری نداشته اید کار مجانی یا کارآموزی می‌تواند به عنوان نقطه عطف در زندگی شغلی شما باشد. و شما را برای برای ورود به بازار کار راهنمایی کند.

منبع: linkedin.com/pulse/why-you-should-sometimes-work-free

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال شده در 28 بهمن 1394

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *