3 راه آسان برای بهبود مهارت‌های فروش برای فریلنسرها

معمولا فریلنسرها به خودشان به عنوان یک فروشنده نگاه نمی‌کنند، اما حقیقت این است که آن‌ها علاوه بر مهارت ویژه‌ای که در زمینهٔ تخصصی‌شان دارند، باید قادر باشند با مشتریان رابطه برقرار کنند، خدماتشان را بفروشند و یک پایگاه محکم برای بدست آوردن فرصت‌های کسب‌کار در آینده ایجاد کنند. معمولا فریلنسرها هیچ آموزشی در زمینه مهارت‌های فروش نمی‌بینند. مخصوصا اگر تجربه کار یا مسئولیت ارتباط با مشتری و بستن قرارداد را نداشته باشند. تقویت مهارت‌های فروش برای فریلنسرها نیاز به مقداری تلاش دارد. خصوصا اینکه افراد متخصص به ویژه برنامه‌نویس‌ها معمولا علاقه کمتری به مهارت‌های فروش و بازاریابی نشان می‌دهند.

در این مطلب نکاتی برای ارتقای مهارت فروش خدمات فریلنسینگ در پارسکدرز و خارج از اینترنت را بیان می‌کنیم:

مهارت‌های فروش

 

ارتباط برقرار کنید، سپس بفروشید.

زمانی که برای یک پروژه در پارسکدرز پیشنهاد قیمت ارسال می‌کنید یا برای یک مشتری احتمالی ایمیل ارسال می‌کنید، آیا تلاش می‌کنید که  در اولین برخورد با مشتری، بلافاصله با او قرارداد ببندید؟ این یک اشتباه رایج است: فریلنسرها معمولا در پیام اول به دو صورت عمل می‌کنند. یا هر چیزی که به ذهنشان می‌رسد از جمله اصطلاحات تخصصی و پروسه‌هایی که شاید برای خریدار قابل فهم نباشد و … را بیان می‌کنند، یا اینکه صرفا مبلغ و مدت زمانی که برای انجام پروژه نیاز دارند را می‌نویسند و خریدار را در این موقعیت قرار می‌دهند که از خود بپرسد آیا کسی که این پیشنهاد فرستاده چیزی از پروژه متوجه شده است؟

پرگویی یا کم‌گویی نکنید. با معرفی خودتان و بیان چند نکته مهم از پروژه شروع کنید و به خریدار نشان دهید که درخواست را با دقت خوانده‌اید و علاقه‌مندید که آن را انجام دهید.

هدف شما این نیست که با یک پیام پروژه را بدست آورید – در بعضی مواقع ممکن است اینطور باشد، اما اکثر مواقع اینطور نیست – هدف شما این است که رابطه‌ای با مشتری ایجاد کنید که منجر به فروش شود.

 

هر روز کاری برای بازاریابی و فروش خدماتتان انجام دهید.

امروز برای بدست آوردن پروژه یا مشتری جدید چه کاری انجام داده‌اید؟ چه ارسال پیشنهاد قیمت برای یک پروژه در پارسکدرز باشد، چه ارسال ایمیل به یک مشتری که به وسیله دوستتان به او معرفی شده‌اید. کارهای زیادی وجود دارد که هر روز می‌توانید برای افزایش فروش خود انجام دهید. فروش هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود حتی برای فریلنسرها. شما نیاز دارید که هر روز تعدادی قدم کوچک برای ایجاد فرصت‌های جدید که منجر به پروژه‌ها و موفقیت‌های بزرگ در آینده می‌شود بردارید.

 

مدام خودتان را ویرایش کنید.

یک نگاه دقیق به پروفایل خود در پارسکدرز بیاندارید. آیا به‌اندازه کافی متمرکز است؟ آیا نمونه کارهای مرتبط با تخصصتان در رزومه‌تان دارید؟ آیا مشتری‌ها با یک نگاه به پروفایل و نمونه کار شما متوجه خواهند شد که با چه ابزارهایی کار می‌کنید و بهترین کار شما در چه زمینه‌ای است؟ اگر این طور نیست تلاش کنید که پروفایلتان را تا حد امکان بهبود دهید.

یک راه خوب بررسی پروفایل سایر فریلنسرهای موفق و تقلید از آن‌هاست. آیا برای شما پیش آمده است که فریلنسر خاصی مدام پروژه‌هایی را که شما هم برای آن پیشنهاد قیمت داده بودید را به دست می‌آورد؟ اگر چنین است زمانی را اختصاص دهید و پروفایل او را بررسی کنید و ببینید او برای فروش خدماتش چه‌کاری را متفاوت با شما انجام می‌دهد. با این کار ممکن است ایده‌های عالی برای قالب‌بندی و ارائه تجربیاتتان به خریداران به ذهنتان برسد.

درنهایت، فریلنسینگ نوع دیگری از فروش کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B) است. شما یک خدمت حرفه‌ای را می‌فروشید که برای سایر کسب‌وکارها باارزش است و موجب صرفه‌جویی در زمان و پول می‌شود – اگر شما یاد بگیرید چگونه نکات اساسی فروشتان را ارائه دهید و رابطه‌ای محکم و سخاوتمندانه بسازید، احتمال برنده شدن پروژه و فروش برای شما بیشتر خواهد شد.

منبع:goo.gl/U006eD

3.2/5 - (16 امتیاز)

ارسال شده در 21 بهمن 1394

12 دیدگاه برای “3 راه آسان برای بهبود مهارت‌های فروش برای فریلنسرها”

  • خیلی ممنون بنفشه خانوم.😊😊برای من که سنم پایینه و تازه کارم مفید بود.تونستین بازم راهنماییمون کنید🌹🍀

  • عالی بود واقعا که پروفیل و هرروز ویرایش کنم و سه تا راهکار هم حرف نداشت

  • سلام من تازه با سایت شما آشنا شدم و واقعا تمام مطالبی که خوندم توی سایت برام جالب و مفید بود و اصلا از خوندنشون آدم خسته نمیشه!

  • سلام بله به نظرم میشه از سایت های فریلنسری خارجی هم الهام گرفت . یه مشکلی که هست باید قسمت پروفایل شخصی هر کسی مثل پیج اینستا یا هر شبکه اجتماعی دیگه امکانات بیشتری داشته باشه .

  • مرسی بنفشه جان، همیشه مثل بنفشه باطراوت و شاد باشی و دانسته هایت را با ما به اشتراک بزاری سپاس

  • سلام وقت بخیر ،دوستان من تازه با این سایت آشنا شدم ومبتدی ام خوشحال میشم دوستان باتجربه ترتجربیاتشون راباما به اشتراک بگذارند

  • سلام وقت بخیر ،دوستان من تازه با این سایت آشنا شدم ومبتدی ام خوشحال میشم دوستان باتجربه ترتجربیاتشون راباما به اشتراک بگذارندتا ما هم بتونیم پروژه بگیریم

    سپاس فراوان ازپارس کیدرز

  • سلام وقت بخیر ،دوستان من تازه با این سایت آشنا شدم و تازه کارم خوشحال میشم دوستان با تجربه ترتجربیاتشون راباما به اشتراک بگذارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *