5 دلیلی که فریلنسرها مشتریانشان را از دست می‌دهند

برای صاحبان هر نوع محصول یا خدمت همیشه اولویت اول رضایت مشتری است. خصوصا برای فریلنسرها که به صورت مستقیم سفارش را از مشتری دریافت می‌کنند و برای بدست آوردن پروژه در آینده نیاز دارند که با رزومه خوب اعتماد خریداران را جلب کنند. اگر یک فریلنسر به چنین فاکتورهایی توجه نکند، به مرور مشتری‌هایش را از دست می‌دهد و امتیازهای پایین و رای های منفی رزومه‌اش را خراب خواهد کرد. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود فریلنسرها مشتریانشان را از دست بدهند که به تعدادی از مهمترین‌ها در این مطلب اشاره می‌کنیم:

فریلنسر

1 – تحویل دیرتر از موعد

تحویل به موقع پروژه از مهمترین بخش‌های فریلنسینگ است و اگر شما می‌خواهید که مشتری را راضی نگه دارید باید کار درخواست شده را در زمان مقرر تحویل دهید. همه ما از ارزش زمان آگاه هستیم و هر صحبتی در مورد آن تکراری است. بلافاصله بعد از صحبت‌های اولیه زمان پروژه را تخمین بزنید و با خریدار توافق کنید. این نکته را فراموش نکنید که هر چه پروژه فوری تر باشد اهمیت زمان بیشتر است، تا جایی که ممکن است یک تاخیر چند ساعته باعث از دست رفتن پروژه شود.

2 – مشکلات رفتاری

رفتار خوب و محترمانه یکی از بهترین شیوه های جلب رضایت مشتری است. هرگز هیچ بهانه‌ای برای برخورد بی‌ادبانه با مشتری وجود ندارد. حتی اگر خریدار با ادب و احترام رفتار نمی‌کند، شما باید مودبانه و با آرامش و بدون هیچ گونه بی‌احترامی صحبت کنید. کنترل و حل کردن مشکلات در این صورت راحت تر خواهد بود.

3 – مشکلات کیفیتی

بعضی از مواقع ممکن است توانایی آن را نداشته باشید که کار را با بالاترین کیفیت به خریدار تحویل دهید. دلایل مختلفی مثل تراکم زیاد کارها، بیماری، درست متوجه نشدن پروژه و … می‌تواند این مشکل را ایجاد کند. بدون در نظر گرفتن دلیل آن، به پایان رساندن کار با کیفیت در اولویت اول قرار دارد. اگر مشتری از نتیجه کار راضی نیست، شما وظیفه دارید ایرادها را رفع کنید و او را راضی کنید.
هر کدام از این کارها بخشی از رزومه شما را تشکیل میدهند، بنابرین برای اثبات کیفیت کارتان و بدست آوردن پروژه‌های بهتر و بزرگتر در آینده باید به این نکته توجه کنید.

4 – مسایل مربوط به دستمزد

نرخ دستمزد فریلنسینگ تا حدی نسبی است، به عنوان مثال نرخی که برای شما کم است ممکن است برای دیگری زیاد باشد. این نرخ باید معقول باشد و با سرویسی که ارایه می‌دهید متناسب باشد.

اگر تصمیم دارید که بعد از بدست آوردن تجربه و حرفه‌ای شدن نرخ دستمزدتان را افزایش دهید باید این کار را با دقت انجام دهید. بهتر است که در مورد نرخ کاری که انجام می‌دهید تحقیق کنید و آن را عاقلانه انتخاب کنید. درست است که شما یک فریلنسر ماهر و متخصص هستید، اما همواره لازم است برای به دست ‌آوردن پروژه باید مزیت رقابتی داشته باشید.

5 – تعهدات کاذب

تعهدات کاذب یکی از مهمترین دلایل از دست دادن مشتری است.  شما تنها باید به چیزهایی تعهد بدهید که توانایی انجام آن‌ها را دارید. اگر مرتبا کار را عقب بیاندازید مطمئنا خریدار آزرده خواهد شد و به دنبال سپردن کار به شخص دیگر خواهد بود.

 

سخن آخر

البته دلایل دیگری هم می‌تواند برای از دست دادن پروژه‌تان وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال، دیر به دیر آنلاین شدن، دیر پاسخ دادن به مشتری، فریب دادن مشتری، داشتن امتیازات و رای‌های منفی و … .

یکی از مهمترین نمونه‌های راضی نگه داشتن مشتری این است که مدت زمانی در روز را آنلاین باشید تا بتوانید با خریدار صحبت کنید. با این کار خریدار شما می‌تواند مرتبا با شما در ارتباط باشد و انواع مشکل را با هم حل کنید و درک بین مجری و خریدار افزایش پیدا می‌کند.

اگر شما می‌خواهید که کارتان را به عنوان یک فریلنسر خوب ادامه دهید باید به نکاتی که در بالا گفته شد توجه کنید و همیشه سعی کنید که خریدارها را راضی‌ نگه دارید. بدون شک هیچ میانبری برای موفقیت وجود ندارد. در این شغل سخت کوشی، صداقت و ادب بسیار مهم است و مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

امتیاز دهید

ارسال شده در 18 مرداد 1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *