5 نکته فریلنسینگ برای کارمندان و افراد پر مشغله

کار کردن به صورت فریلنسینگ به شما این امکان را می‌دهد که به اندازه‌ی انرژی و زمانی که صرف می‌کنید درآمد داشته باشید. اما زمان‌هایی وجود دارد که این کار کمی گیج کننده می‌شود، خصوصا برای کسانی که کارمند هستند یا پروژه‌های زیادی را به صورت همزمان می‌پذیرند. مدیریت چند کار به صورت همزمان می‌تواند استرس‌زا باشد. بنابرین، برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق باید تعدادی دستورالعمل را رعایت کنید.

Freelancing

مدیریت زمان را بهتر بیاموزید

شما یک شغل تمام وقت کارمندی و یک شغل نیمه وقت فریلنسینگ دارید یا چندین پروژه که باید به صورت همزمان آن‌ها را به انجام برسانید. در چنین موقعیتی، برای مدیریت بهتر کارها به مدیریت زمان نیاز دارید. کلید موفقیت در مدیریت زمان، نوشتن یک برنامه زمان‌بندی شده مناسب است. به این صورت که بدانید در روز در یک بازه زمانی خاص چه کارهایی را باید به انجام برسانید. با یک برنامه‌ریزی درست و واقع بینانه، در پایان روز متوجه خواهید شد که همه کارها را به بهترین نحو مدیریت کرده‌اید و مهمترین کارهای روزتان را به پایان رسانده‌اید.

توانایی خود را بشناسید

فریلنسینگ بر اساس ارزش‌های اخلاقی هر دو طرف خریدار و مجری بنا شده است. بنابرین برای ادامه کار به عنوان یک فریلنسر باید حرفه‌ای و با اخلاق باشید. زمان تحویل پروژه را به صورت دقیق تخمین بزنید و پروژه‌ را بر اساس توافقات با خریدار به پایان برسانید. پس زمانی که برای یک پروژه پیشنهاد قیمت ارسال می‌کنید واقع‌گرا باشید. توانایی خود را بشناسید و تنها پروژه‌هایی را قبول کنید که توانایی انجام آن را دارید. به پایان رساندن پروژه‌های سخت‌تر از توانتان زمان زیادی می‌برد و استرس شما را افزایش می‌دهد. به علاوه بدقولی کردن در زمان تحویل پروژه یا تحویل پروژه ضعیف به رزومه شما آسیب می‌زند و بدست آوردن پروژه در آینده را برای شما سخت‌تر می‌کند.

زمانی را به ریلکس کردن اختصاص دهید

انجام یک کار تمام وقت و یک کار پاره‌ وقت یا چند پروژه به صورت همزمان کار آسانی نیست و استرس‌های زیادی به شما هجوم خواهد آورد. برای رهایی از استرس به میزان کافی استراحت، تفریح و سرگرمی نیاز دارید. در زمان نوشتن برنامه روزانه باید زمان‌هایی را برای ریلکس کردن اختصاص دهید. سعی کنید در زمان استرس از کامپیوتر و وسایل کارتان دور باشید. این کار به مدیریت استرس کمک خواهد کرد. گاهی برای مدیریت بهتر استرس می‌توانید ماساژ بگیرید یا شنا کنید.

آخر هفته‌ها کار کنید

بسیاری از افراد به دلایل مشخصی ترجیح می‌دهند که آخر هفته‌ها کار نکنند. اما اگر می‌خواهید در دنیای فریلنسری موفق باشید باید کار کردن در آخر هفته‌ها را به یک عادت تبدیل کنید. حدود 3 یا 4 ساعت کار کافی خواهد بود. تلاش کنید که کارتان را از صبح زود شروع کنید تا مهمانی‌ها یا تفریحات آخر هفته را از دست ندهید. کار کردن در آخر هفته می‌تواند فشار کاری شما را در روزهای هفته به میزان زیادی کاهش دهد.

شب‌ها تا دیروقت کار نکنید

برای بیشتر کار کردن باید بدن و ذهنتان را تازه و پرانرژی نگه‌دارید. بنابرین به روزانه به خواب کافی حدود 6 یا 7 ساعت نیاز دارید. پس از کار کردن تا نیمه شب خودداری کنید.

برای آموزش عملی مدیریت زمان و برآورد هزینه پروژه کلیک کنید.

امتیاز دهید

ارسال شده در 17 فروردین 1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *