شرکت LG و فرستادن دانشجویان ایرانی به سفر تحقیقاتی

Global Challenger نام پروژه ای است که شرکت LG از سال 1995 در راستای جهانی شدن پایه گذاری کرده‌است. یکی از اهداف این پروژه حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که تمایل به یادگیری دارند و ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی پایان از طریق ایجاد موقعیت برای سفرهای تحقیقاتی است.

امسال برای اولین بار این فرصت برای دانشجویان ایرانی فراهم شده است تا علاقه‌مندان به علم و یادگیری این امکان را داشته باشند تا به سفرهای تحقیقاتی به کشورهای مختلف داشته باشند و در این مسیر تجربه و چشم اندازی جدید بدست آورند. سفر تحقیقاتی می‌تواند در زمینه موضوعات علوم طبیعی / علوم انسانی / فناوری اطلاعات / مهندسی / مدیریت و اقتصاد / فرهنگ و هنر باشد و افراد در قالب تیم‌های 4 نفره، دو هفته اول فروردین را در شرکت‌های بین المللی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و … در کشوری که خودشان انتخاب کرده‌اند به تحقیقات می‌پردازند.

راهنمای ثبت نام:

global-challenger-2

شرکت کردن در این رقابت برای کلیه‌ی دانشجویان مشغول تحصیل مقطع کارشناسی کشور آزاد است. به علاوه تیم برنده علاوه بر کمک هزینه‌ی تحقیقاتی، یک دوره کارآموزی در شرکت LG را به عنوان جایزه دریافت می‌کند. همچنین گزارش‌های این سفر تحقیقاتی به صورت کتاب جمع‌آوری شده و به کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها اهدا می‌شود تا به عنوان منبعی برای مطالعات و تحقیقات مورد استفاده قرار گیرد.

از نمونه‌های موفق این تحقیقات که در کشور کره به کار گرفته شده است می‌تواند به چند پروژه اشاره کرد. “مجموعه‌های فرهنگی دارای سالن‌های نمایش فیلم متعدد در کشورهای توسعه یافته” در سال 1966، پایه و اساسی برای ایجاد پردیس‌های سینمایی در کره شد. اطلاعات و داده‌های نتیجه سفرهای تحقیقاتی با موضوعات “مفهوم جدید اتوبوس‌رانی برای حل معضل ترافیک” در سال 2002 و “مونو ریل، چشم‌انداز آینده حمل و نقل کره” در سال 2005 که توسط مقامات دولتی درخواست داده شده بود، به عنوان مقاله‌های تحقیقاتی در سازماندهی سیاست‌های دولتی مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین نسخه اصلی این گزارش ها در وب سایت رسمی LG Global Challenger برای استفاده همگان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

منابع:
lgchallenger.ir
www.zoomit.ir/2016/10/18/147361/lg-global-challenger

امتیاز دهید

ارسال شده در 06 آبان 1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *